How important are SDGs for teacher educators? – Engage educators in a global landscape: Mapping the terrain with a case study of a pilot professional development program from Ethiopia

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenForschung

Maik Adomßent - Sprecher*in


    06.03.201710.03.2017

    Zuletzt angesehen

    Aktivitäten

    1. How to Capture Transdisciplinary Cooperation and Integration in Teacher Education? Introducing a Questionnaire for Accompanying Research on Transdisciplinary Teamwork at the ZZL-Network
    2. Under Which Conditions Does Public Participation Really Advance Sustainability Goals? Findings of a Meta-Analysis of Stakeholder Involvement in Environmental Decision-making (with O. Fritsch)
    3. Contrastivity and the pragmatic variable: Responses to thanks across English as a pluricentric language (Language, Nations, Cultures: Pluricentric Languages in Contest (s), Universität Stockholm)
    4. Videobasierte Lernbausteine zum Umgang mit Heterogenität und Inklusion im Pilotfach Englisch im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung Projekt “Theorie-Praxis-Verzahnung im ZZL-Netzwerk"
    5. Migration und Integration als politische Herausforderungen - Vergleichende Analysen zu politisch-kulturellen Voraussetzungen der Migrationspolitik und Reaktionen von Migrations- und Integrationspolitik
    6. Möglichkeiten und Grenzen zur Förderung der (nachhaltigkeitsorientierten) Handlungskompetenz in schulischen Lehr-Lernarrangements -Das Planspiel „Kombinierter Verkehr – Transport und Logistik der Zukunft?!“-
    7. "Oh ok. (.) Yeah, do you have like Christmas exams or anything?": Constructing small talk in learner-native speaker voice-based telecollaboration (6th Intercultural Pragmatics and Communication conference - INPRA 2014, Msida/Malta)
    8. Outdoor-Konsument & Nachhaltigkeit - Welchen Einfluss hat das Thema Nachhaltigkeit auf die Verbraucherstimmung und das Kaufverhalten? Kauft der Verbraucher anders ein? The Challenge of Sustainability – Nachhaltigkeit als Herausforderung.