Forschen als transdisziplinäre Praxis

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenForschung

Ulrike Vilsmaier - Sprecher*in

    17.11.201719.11.2017

    Veranstaltung

    Entwicklungstagung 2017: Sozial-ökologische Transformation Jetzt!

    17.11.1719.11.17

    Graz, Österreich

    Veranstaltung: Konferenz

    Zuletzt angesehen

    Publikationen

    1. Multiple import sourcing.
    2. Transferability of approaches to sustainable development at universities as a challenge
    3. Balkans, global migration, ethnic conflict, and class struggle
    4. Between world models and model worlds
    5. "Zu den neun Teufeln"
    6. Finite-time entropy
    7. Develop, then intensify
    8. How much will you pay? Understanding the value of information cues in the sharing economy
    9. Methodische Behandlung interner Materialkreisläufe in der Materialflusskostenrechnung
    10. The rise and fall of GMOs in politics
    11. Fun and Military Games
    12. RiB-Kit (RFID-in-a-Box)
    13. Mellor, David Hugh (1938- )
    14. Meeting recipients' needs in dyadic cross-group helping
    15. A pluralistic and integrated approach to action-oriented knowledge for sustainability
    16. The economic insurance value of ecosystem resilience
    17. Das Alltagsmedium Blatt im kulturellen Wandel
    18. Der Rhein, die Schokolade, das Exkrement
    19. PRB technologies in Germany
    20. Mit der Ausbildung der Studierenden zu Unternehmern haben die Hochschulen noch ihre liebe Not
    21. Night-time noise annoyance
    22. Institutional Logics as orchestras' strategic dilemma
    23. Critical assessment of models for transport of engineered nanoparticles in saturated porous media
    24. Assessing Online Consultation in Participatory Governance
    25. Konstanz im Wandel?
    26. Rain, rain go away! A diary study on morning weather and affective well‐being at work
    27. A poor international standard for trap selectivity threatens carnivore conservation
    28. Professionell und/oder gestaltungsorientiert?
    29. Mathematical Prerequisites for STEM Programs