Blockseminar: Gesundheitskommunikation in digitalen Medien: Entertainment Education, Gamification, Serious Games und Inverted Classroom.

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenLehre

Veranstaltung

Blockseminar: Gesundheitskommunikation in digitalen Medien

24.05.1826.05.18

Fulda, Deutschland

Veranstaltung: Seminar

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Herbsttagung der Forschungsgruppe Nachhaltigkeitsmanagement des Verbands für Hochschullehrer für Betriebswirtschaft - VHB NAMA 2012
  2. The Participants´ Perspective on Challenges, Disappointments & Success Factors in Research-Practice Partnerships in Teacher Education
  3. Risk and time preferences under complex spatio-temporal risk conditions – experimental and survey evidence from semi-arid rangelands
  4. Making Urban Spaces of Possibilities: Cultural Infrastructures and the Politics Of Cooperation In Real-Utopian Place-Making (Workshop)
  5. Schulischer Herkunftssprachenunterricht – eine qualitative Studie zur Umsetzung des Herkunftssprachenunterrichts in Niedersachsen
  6. iSleep well: Protokoll für eine Multicenter-Studie zur Nichtunterlegenheit von internetbasierter KVT-I im Vergleich zu KVT-I vor Ort
  7. The paths and parts one picture paints: Tracing a visual’s multimodal and relational boundary work in an interorganizational team
  8. Macht gutes Feedback die Meisterin bzw. den Meister? Empirische Studien zum Peer- und Expert*innen-Feedback in der Lehrkräftebildung
  9. Conference - The 8th International Federation of Automatic Control Symposium on System Structure and Control (SSSC) , Montreal, Canada
  10. Overview of Current Trends in Environmental Management Accounting (EMA) and its Link to Environmental Performance Indicators (EPI)
  11. Entwicklungsworkshop: Das Leuphana Semester – eine Orientierung für die Hochschule der Zukunft (Leitung gemeinsam mit Tom Schmidt)
  12. Cycling Anger of Regular Cyclists and Professional Bicycle Messengers in Germany: Further Validation of the Cycling Anger Scale
  13. Konzeptionelle Äquivalenz der Kompetenzmessung in Mathematik in der Primarstufe zwischen NEPS, TIMSS und den Bildungsstandards
  14. Die Rolle der Selbstwirksamkeit von Schulleitenden für deren Innovativität im Umgang mit pandemiebedingten Schulschließungen
  15. Deutscher Bundestag: Stellungnahme zum Regierungsentwurf des Gesetzes zur Modernisierung des Personengesellschaftsrechts (MoPeG)
  16. Tri-trophic interaction networks along a tree diversity gradient in BEF-China: How tree diversity effects higher trophic levels
  17. Trajectory-based Lagrangian approaches for the extraction and characterization of coherent structures in turbulent convection
  18. “Probably Sold to Paalen, Possibly by Exchange”: Vagueness, Incompleteness, Subjectivity and Uncertainty in Digital Art Provenance
  19. 6th Institute of Electrical and Electronics Engineers International Conference on Modelling, Identification and Control - 2014
  20. International Conference on Advances in Social Network Analysis and Mining: Member of Program Committee - ASONAM IEEE/ACM 2013
  21. Organisations- trifft Kommunikationsforschung: Eine Einführung in die Communication Constitutes Organization (CCO) Perspektive
  22. Musizierenanleiten im adaptiven Klassenmusizierunterricht. Struktur professioneller Kompetenz von Musiklehramtsstudierenden
  23. Macht Übung die Meisterin bzw. den Meister? Das Leuphana-Konzept zum Erlernen von (zwei) Kernpraktiken im ersten Schulpraktikum
  24. Exposing Sexual Abuse among the Amish and Seeking Social Change. Misty Griffin’s Tears of the Silenced (Universität Bielefeld)
  25. Die Qualitätsoffensive Lehrerkräftebildung (QLB) an der Leuphana Universität Lüneburg: Modelle, Herausforderungen, Perspektiven
  26. Understanding and Supporting Management Decision-Making: South-East-Asian Case Studies on Environmental Management Accounting
  27. Vom Ausgraben und Beerdigen der Fotografie. Memory Work und Archivkritik in den künstlerischen Arbeiten von Akram Zaatari
  28. Towards Inexperienced Leaders? Changing Prime Ministers’ Political Experiences and Career Profiles in European Democracies
  29. Preventing the collapse of sensemaking in organizations: On legitimizing digital innovations in established organizations
  30. Organisation des Symposiums "Phasen digital-gestützten individualisierten Übens im Fokus: Erkenntnisse aus dem CODIP-Projekt"
  31. 28th Annual Congress of the European Economic Association and 67th European Meeting of the Econometric Society - EEA 2013
  32. Introducing the Teacher Education Network In Lüneburg. Theory-Practice-Interrelation through Transdisciplinary Cooperation
  33. Biometric Imaginaries: European Funding and the Heterogeneous Project of (Non)digital Civil Status Registration in Senegal
  34. Nutritional Transition as Dietary Dispositif : An Inquiry on the Advent of Meat-Based Diet in the Nineteenth-Century West
  35. Transdisciplinary Integration in Teacher Education. Theoretical Foundations and Empirical Insights [Conference Canceled]
  36. Keeping drivers engaged in automated driving through maneuver control- effects on perceived control and responsibility
  37. Cultural Traits and Environmental Management Accounting for Staff Appraisal: Evidence from Australia, Germany and Japan
  38. Comfortable Time Headways in Adaptive Cruise Control: Does a Psychophysical Approach Provide an Incremental Assessment?
  39. The Story of Storytelling Effects in Sustainability Communication: A Systematic Literature Review on the Evidence-Base
  40. Künstliche Intelligenz trifft Fremdsprachenlernen und -lehren - Disruptive Technologien als Chance und Herausforderung
  41. Das Leuphana-College: ein in Europaeinzigartiges Hochschulmodell: Innovative hochschuldidaktische Veranstaltungsformate
  42. (W)Ende der Zensur?: Adaptionsschwierigkeiten ostdeutscher AutorInnen an die Literaturproduktion unter Marktbedingungen
  43. Organizational Practices for the Aging Workforce: Validation of an English Version of the Later Life Workplace Index
  44. Englisches und Romanisches Seminar der Leibniz Universität Hannover. Doktorandenkolloquium der Fremdsprachendidaktik
  45. Ressourcen und Anforderungen im Umgang mit schulischer Inklusion. Wahrgenommenes Belastungserleben von Lehrkräften