Bildung für nachhaltige Entwicklung – anspruchsvoll und auch den Wandel fördernd? Eine kritische Bestandsaufnahme

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenForschung

Marco Rieckmann - Sprecher*in

    04.07.2011

    Veranstaltung

    Expertengespräch zu Fragen der gesellschaftspolitischen Bildung für ein zukunftsfähiges Deutschland 2011

    04.07.1105.07.11

    Bad Boll, Deutschland

    Veranstaltung: Sonstiges

    Zuletzt angesehen

    Aktivitäten

    1. "Teaching is touching the future: from vision to practice" - International Conference at the Ruhr-Universität Bochum 2011
    2. Reflexive Multi-Criteria Evaluation as a tool to integrate Multiple Values into Decision-Making – a Case Study from Germany
    3. Key Competencies for Sustainable Development: What Competencies Should Be Developed in Education For Sustainable Development?
    4. Bildungsort Stadt: Bildungsgelegenheiten in urbanen Räumen aus der Perspektive einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
    5. Metodologias de ensino para a formação de administradores sustentáveis” (“Teaching methods for educating sustainability managers”)
    6. Forschendes Lernen und Forschung zur eigenen Lehre: Was heißt es für eine/-n Fachwissenschaftler/-in, zur eigenen Lehre zu forschen?
    7. University Teachers as Agents of Change – the Outcome of a 1-Year Teacher-Training for Higher Education for Sustainable Development
    8. Summer School “Implementation of Sustainability into Research and Teaching of Higher Education Institutions in Eastern Europe” - 2011
    9. Higher Education for Sustainable Development: Developing and Assessing Students' Competencies For Dealing with Complexity and Uncertainty
    10. Studienpraktikum „Nachhaltiger Konsum und Globale Gerechtigkeit – Perspektiven der Nachhaltigkeit durch universitäre Nord-Süd-Kooperation“ 2011
    11. An Evidence-based Approach to the Assessment of Public Participation in Environmental Governance: A conceptual and methodological overview of the ‘EDGE’ project