5th International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI 2012

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenKonferenzenForschung

Katharina Köhler - Präsentator*in

Leading academic change - successful examples of how universities can respond to the demands of new educational policies and current needs of employers

Recent socio-economic developments have increased the demand for a highly skilled workforce and thus for higher qualifications and education. Access to higher education must therefore be made more widely available and support structures need to be refined, especially for those who have participated less in higher education in the past, for example, adult learners, vocational learners and/or employed learners. At the same time, higher education institutions have to adapt to these new student groups, their needs and the new economic and political demands. To do this, universities need to respond with necessary structural changes in order to put a strong focus on lifelong learning specific to the needs of today’s knowledge-based society. The paper describes the ways in which four different European universities within various country-specific frameworks have reacted to meet the needs of our knowledge based society and what implications can be drawn from this perspective for change management at universities. Each university responded in a different way to meet the demands of new educational policies and the needs of employers for academically qualified workers. However three critical success factors for the successful implementation of lifelong learning programmes could be identified. There must be an institutional-wide and highly visible commitment to LLL, firmly anchored in the organisational structures of the institution. There must be effective support structures for non-traditional students as well as learning methods and learning flexibility designed to meet the needs of new target groups. Finally, Higher Education Institutions must create a positive open learning environment, open to the outside world, to business and industry, and with cooperation and openness within.
19.11.201221.11.2012
5th International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI 2012

Veranstaltung

5th International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI 2012

19.11.1221.11.12

Madrid, Spanien

Veranstaltung: Konferenz

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. European Green Deal
  2. Hanna Deinhard und die Sozialgeschichte der ästhetischen Rezeption
  3. Bauteilgetriebene Planung und Steuerung entlang der Lieferkette
  4. Bibliografie : 1968 - Danach und davor
  5. Ein fächerübergreifendes Kategoriensystem zur Analyse und Konstruktion von Aufgaben
  6. Die Musikkultur der siebziger Jahre
  7. Machtpolitik im grünen Kleid der Nachhaltigkeit
  8. Wertorientiertes Nachhaltigkeitsmanagement mit der Sustainability Balanced Scorecard
  9. China in Africa
  10. Catalogue
  11. Holzwirtschaft im Appenzellerland
  12. Leben nach Wahl? Zur medialen Inszenierung von Lebensführung und Anerkennung
  13. Wann ersetzen Stakeholder Marktprozesse durch Macht?
  14. Die Entwicklung des Kündigungsschutzes von den Anfängen bis zur Gegenwart (mit einer vergleichenden Darstellung)
  15. „… und er würfelt doch!“ Bemerkungen zum Zufall in Gottes Handeln und Sein
  16. Jugendliche DaZ-Lerner schreiben schulische Textformen - Reanalysen der Leistungsdaten und Schülerbefragungen aus DESI und IMOSS
  17. Schriftliche Ergebnisrückmeldungen zum Unterrichtswissen – ein geeignetes Mittel zur Förderung von Selbstreflexion im Lehramtsstudium?
  18. Parteienwettbewerb in mittelosteuropäischen Demokratien
  19. Koalitionsstrukturen und Koalitionsstabilität in Mittel- und Osteuropa
  20. Philosophisch-theologische Anstöße zur Urteilsbildung
  21. Zur Qualität ästhetischer Erfahrungen bei Kindern
  22. Die tragische Szene
  23. Zeiten in der Ökotoxikologie
  24. Normierungen zur Nachhaltigkeitsberichterstattung
  25. Geschlechterverhältnisse & Nachhaltigkeit
  26. Policy-Analyse, Demokratie und Deliberation: Theorieentwicklung und Forschungsperspektiven der "Policy Sciences of Democracy"
  27. Konzeptionelle Äquivalenz von Kompetenzmessungen in den Naturwissenschaften zwischen NEPS, IQB-Ländervergleich und PISA
  28. Besprechung des Buches: Wenger, C.: "Jenseits der Sterne. Gemeinschaft und Identität in Fankulturen. Zur Konstitution des Star Trek-Fandoms"
  29. Luxury Brands as Employers
  30. German Academia heading for sustainability?
  31. Die Begegnungen der Gegner
  32. Europäische Währungsunion
  33. Handels- und steuerbilanzielle (Teil)-Gewinnrealisierung bei (langfristigen) Werkverträgen
  34. Geschlechtsspezifische Wirkung von Anreizsystemen?
  35. Praedicatio Identica
  36. Durch Coaching Führungsqualitäten entwickeln