Vergleichende Regierungslehre: institutionelle Bedingungen des Regierens im demokratischen Staat

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducation

Authors

„Alle Staatsgewalt geht vom Volke aus. Sie wird vom Volke in Wahlen und Abstimmungen und durch besondere Organe der Gesetzgebung, der vollziehenden Gewalt und der Rechtsprechung ausgeübt“ (Art. 20 Abs. 2 GG). So beschreibt das Grundgesetz den demokratischen Verfassungsstaat.
Original languageGerman
Title of host publicationStudienbuch Politikwissenschaft
EditorsManfred G. Schmidt, Frieder Wolf, Stefan Wurster
Number of pages26
Volume1
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer
Publication date2013
Edition1
Pages237-263
ISBN (print)978-3-531-18233-9
ISBN (electronic) 978-3-531-18986-4
DOIs
Publication statusPublished - 2013

Recently viewed

Publications

  1. Random year intercepts in mixed models help to assess uncertainties in insect population trends
  2. Prüfung von Nachhaltigkeitsberichten nach der Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD)
  3. Objektivierung von Naturschutzbewertungen - Das Beispiel Roter Listen von Pflanzengesellschaften
  4. Key features for more successful place-based sustainability research on social-ecological systems
  5. Implizite sicherheitskritische Einstellungen als integraler Bestandteil einer Sicherheitskultur
  6. Evolutionary clustering of Lagrangian trajectories in turbulent Rayleigh-Bénard convection flows
  7. E.J. SUITS: Developing a global fashion firm through an international production and sales network
  8. Always on Call: Is There an Age Advantage in Dealing with Availability and Response Expectations?
  9. Uncovered workers in plants covered by collective bargaining: Who are they and how do they fare?
  10. Learner pragmatics at the discourse level: Staying “on topic” in a telecollaborative eTandem task
  11. Digital Workplace Transformation: Subtraction Logic as Deinstitutionalising the Taken-for-Granted
  12. Clinical and functional outcome of assertive outreach for patients with schizophrenic disorder
  13. Can rare arable plants benefit biological pest control potential of cereal aphids in croplands?
  14. Blick über den Zaun: Leseförderung in Europa. Ergebnisse und Einsichten aus dem EU-Projekt ADORE
  15. Visualizing stakeholders’ willingness for collective action in participatory scenario planning
  16. Validierung des Adaptiven Tests des Emotionswissens für drei- bis neunjährige Kinder (ATEM 3 - 9)
  17. Science on ecosystems and people to support the Kunming-Montreal Global Biodiversity Framework
  18. Prediction of the tool change point in a polishing process using a modular software framework
  19. Personenbeförderungsgesetz; Lauterkeitsrecht; Rechtsbruchtatbestand; Mobilitätsdienstleistungen
  20. Können Corporate-Governance-Variablen die Qualität der Vergütungsberichte positiv beeinflussen?
  21. I share because of who I am: values, identities, norms, and attitudes explain sharing intentions
  22. Funciones agroecológicas de los nichos de agrobiodiversidad en la ruralidad de Bogotá, Colombia
  23. Experiential marketing as a tool to enhance Tourists’ pre-travel online destination experiences?
  24. Entrepreneurs and Freelancers: Are They Time and Income Multidimensional Poor? - The German Case
  25. Entertainment Education as a Means to Reduce Anti-Muslim Prejudice - For Whom Does It Work Best?
  26. Aktuelle Trends und Herausforderungen in der schulischen Prävention und Gesundheitsförderung
  27. Zur Vereinbarkeit rationalistischer und kulturalistischer Ansätze in der Politikwissenschaft
  28. The granular nature of the great export collapse in German manufacturing industries, 2008/2009
  29. Regionale Weiterbildung – Chance oder Sackgasse für Frauen in Sozialen und Gesundheitsberufen
  30. Reducing Environmental Pollution by Antibiotics through Design for Environmental Degradation
  31. Prospective Relations Between Adolescents' Social-emotional Competencies and Their Friendships
  32. Lexikalische Erwerbsstrategien auf der Basis primärsprachenunterrichtlicher Wortschatzarbeit
  33. Lässt sich Sensibilität für die Komplexität problemorientierten Mathematikunterrichts "messen"?
  34. Impacts of Multiple Environmental Change Drivers on Growth of European Beech (Fagus sylvatica)
  35. “I’ll Worry About It Tomorrow” – Fostering Emotion Regulation Skills to Overcome Procrastination
  36. A comprehensive method for determination of fatty acids in the initial oral biofilm (pellicle)
  37. Zum Demokratiedefizit in der Sozialen Arbeit mit ehemals rechtsorganisierten Rechtsextremen
  38. Umgang mit Pestiziden und deren Transformationsprodukten bei der Regenwasserbewirtschaftung
  39. Taking interdisciplinarity and transdisciplinarity to eye level with scientific disciplines
  40. Sustainable Statehood: Reflections on Critical (Pre-)Conditions, Requirements and Design Options
  41. Relativity in Social Cognition: Basic processes and novel applications of social comparisons
  42. oREV: An item response theory-based open receptive vocabulary task for 3- to 8-year-old children
  43. Mapping water ecosystem services: Evaluating InVEST model predictions in data scarce regions
  44. Joppke, Christian (2021): Neoliberal Nationalism. Immigration and the Rise of the Populist Right
  45. Experimental Verification of the Impact of Radial Internal Clearance on a Bearing's Dynamics
  46. Examining how AI capabilities can foster organizational performance in public organizations
  47. Die Wahrnehmung von temporaler Textkohäsion durch Schüler/-innen am Beispiel eines Sachtextes
  48. Biodiversity–stability relationships strengthen over time in a long-term grassland experiment