Understanding Similarities and Differences of Digital Health Platforms: Towards a Taxonomy

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

The increasing importance of Digital Health Platforms (DHPs) neces-
sitates the development of a systematic approach to their categorisation and eval-
uation in order to optimise the integration of DHPs into the healthcare system.
The paper develops a taxonomy for DHPs comprising 19 dimensions along the
four meta-charecteristics Legal and Economic Aspects, Technology and Stand-
ards. By applying the taxonomy to the Apple Health platform, we demonstrate
its practicability and potential to identify platform-specific characteristics, which
can help with strategic positioning within the healthcare sector. The taxonomy
also helps managers and developers to identify DHP’s characteristics and act ac-
cording to needs. Further research opportunities exist in adapting and extending
the taxonomy to account for evolving trends and innovations in the field.
Original languageEnglish
Title of host publicationWirtschaftsinformatik 2024 Proceedings
EditorsChristoph M. Flath, Gunther Gust, Frédéric Thiesse, Axel Winkelmann
Number of pages15
PublisherThe Association for Information Systems (AIS)
Publication date2024
Article number83
Publication statusPublished - 2024
Event19. Internationale Konferenz WIrtschaftsinformatik - WI 2024: Automating the World: Information Systems in the Age of AI - Julius-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, Germany
Duration: 16.09.202419.09.2024
Conference number: 19
https://wi2024.de/

    Research areas

  • Business informatics - digital platforms, digital health, digital health platform, taxonomy

Links

Recently viewed

Publications

  1. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung
  2. Understanding Similarities and Differences of Digital Health Platforms
  3. Comedy in Serie : medienwissenschaftliche Perspektiven auf ein TV-Format
  4. Rechtliche und institutionelle Rahmenbedingungen der Schulsozialarbeit
  5. Verfahren zur Bestimmung der Neigung zur Verockerung und System hierfür
  6. VERFAHREN ZUR BESTIMMUNG DER NEIGUNG ZUR VEROCKERUNG UND SYSTEM HIERFÜR
  7. Begleitung von Lehrenden bei der Implementierung von Forschendem Lernen
  8. Contextualizing the relationship between self-commitment and performance
  9. Wissenschaftliches Schreiben im Zeitalter von KI gemeinsam verantworten
  10. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  11. Externe Rotation, Begrenzung von Prüfung und Beratung sowie Joint Audits
  12. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  13. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  14. Traditional and modern ageism as predictors of workplace discrimination
  15. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  16. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  17. Career Decision Making, Stability and Actualization of Career Intentions
  18. Somewhere over the Rainbow: Sexual Orientation Discrimination in Germany
  19. Exports and Profitability -First Evidence for German Manufacturing Firms
  20. Jugendhilfe-Ombudsstellen aus wohlfahrtsstaatssoziologischer Perspektive
  21. Portraits von Underdogs. Bd. I: Lebenswelt und Biografie von Jungarbeitern
  22. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management
  23. Ductility and fracture behavior of cold spray additive manufactured zinc
  24. Mobile technologies, from telecommunication to media, ed. by Gerard Goggin ...
  25. Contexts and pragmatic strategies of COVID-19 related cartoons in Nigeria
  26. Bill Yousman: Prime Time Prisons on U.S. TV. Representation on Incarceration
  27. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  28. A two-step approach for the prediction of mood levels based on diary data
  29. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kommunalverwaltung
  30. Zur Internalisierung von Lebenslangem Lernen an europäischen Hochschulen.
  31. Lernprozesse in der Berufsausbildung Nachhaltigkeitsorientiert gestalten
  32. Zum Verhältnis von Emotionalität und Rationalität in der Sozialpädagogik
  33. Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions
  34. An analytical approach to evaluating monotonic functions of fuzzy numbers
  35. Chemieunterricht in Bewegung – Forschendes Lernen am Thema „Chromatographie“
  36. IN DER UMWELT ABBAUBARE CHINOLON-ANTIBIOTIKA MIT HEMIAMINAL-STRUKTUREINHEIT
  37. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling
  38. "Global competence" - der neue Fokusbereich in PISA 2018. Ein holpriger Start