The Question of the Subject in the Trajectory of the Death of God as Veritable Critique of the Anthropological Illusion

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Standard

The Question of the Subject in the Trajectory of the Death of God as Veritable Critique of the Anthropological Illusion. / Nigro, Roberto.
In: Coincidentia. Zeitschrift für europäische Geistesgeschichte, Vol. 3, No. 2, 2012, p. 393 - 414.

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{7ce8d845576746ac91aac927d5c019b3,
title = "The Question of the Subject in the Trajectory of the Death of God as Veritable Critique of the Anthropological Illusion",
keywords = "Philosophy",
author = "Roberto Nigro",
note = "Titel d. Heftes: Michel Foucault und Michel de Certeau: diskursive Praktiken",
year = "2012",
language = "English",
volume = "3",
pages = "393 -- 414",
journal = "Coincidentia. Zeitschrift f{\"u}r europ{\"a}ische Geistesgeschichte",
issn = "1869-9782",
publisher = "Kueser Akademie f{\"u}r Europ{\"a}ische Geistesgeschichte",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - The Question of the Subject in the Trajectory of the Death of God as Veritable Critique of the Anthropological Illusion

AU - Nigro, Roberto

N1 - Titel d. Heftes: Michel Foucault und Michel de Certeau: diskursive Praktiken

PY - 2012

Y1 - 2012

KW - Philosophy

UR - https://www.aschendorff-buchverlag.de/detailview?no=18864

UR - https://www.academia.edu/6075908/Michel_Foucault_und_Michel_de_Certeau._Diskursive_Praktiken

M3 - Journal articles

VL - 3

SP - 393

EP - 414

JO - Coincidentia. Zeitschrift für europäische Geistesgeschichte

JF - Coincidentia. Zeitschrift für europäische Geistesgeschichte

SN - 1869-9782

IS - 2

ER -

Recently viewed

Activities

  1. Sustainability-oriented targets in executive compensation – Symbolic measures or significant catalyst for a sustainable transition?
  2. University Teachers as Agents of Change – the Outcome of a 1-Year Teacher-Training for Higher Education for Sustainable Development
  3. The revolution will not be liked. On the systemic limits of protests and political campaigns on commercial social media platforms
  4. Wolfgang Hilbig - Poetik und Herkunft: Vortrag und Lesung auf Einladung der Geburtstadt des Autors anlässlich dessen 70. Geburtstages
  5. Emotions as Rationale in Urban Artist Districts and Artist Housing Complexes: Examples from Phoenix AZ, Baltimore MD, and Hamburg GER
  6. (Re)Constructing a Sociology Of the Arts In the 21th Century: Problems and Perspectives - Inserting "Space" In The Sociology Of The Arts
  7. Fachinhaltliches Lernen beim offenen Experimentieren: Ergebnisse der Erprobung einer Lernumgebung zum Thema „Dem Zucker auf der Spur“
  8. „‚Hohe Bilder vor der Seele‘: Kleists Dramaturgie kollektiv-politischer Einbildungskraft unter dem Einfluss der ‚Kantischen Philosophie‘“.
  9. Power poles and tall trees adjacent to sunflower fields increase pest damage caused by the invasive Rose-ringed Parakeet in Israel
  10. Potenzielle ‚Familienähnlichkeit‘ zwischen der sozioökonomischen Bildung und dem Lernfeldansatz der wirtschaftsberuflichen Bildung
  11. Deutsch-Französisches Doktorandenkolleg zur Rolle ethnologischer Museen „Den 'Anderen' repräsentieren: Museen, Universitäten, Ethnologie“
  12. Contested agricultures – contested futures. How are sustainable futures (un)made in the debate on GMOs and New Breeding Techniques (NBT)?
  13. Der 'lokale' Baustoff als konstitutives Element der Stadtlandschaft: Eine kulturgeographische Untersuchung der 'Backsteinstadt Lüneburg'

Publications

  1. Zur curricularen Validität des BilWiss 2.0-Tests zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften
  2. Leitlinien für einen armuts- und gendersensiblen Religionsunterricht. Reflexionshilfen zur Praxis inklusiver religiöser Bildung
  3. Integrative Entrepreneurshipforschung - Identifikation von Schnittstellen zwischen soziologischer und ökonomischer Perspektive
  4. Distribution and community structure of araneocoenoses (Araneae) along an altitudinal gradient on Kozuf Mountain (North Macedonia)
  5. Science-Fiction, spekulativer Feminismus und strafkritische Fabulation. Strafabolitionismus mit Ursula K. Le Guins "The Dispossessed".
  6. A Bayesian EAP-Based Nonlinear Extension of Croon and Van Veldhoven’s Model for Analyzing Data from Micro–Macro Multilevel Designs
  7. Against and with the silence: Language, relations, and methods in qualitative research on pregnancy loss and perinatal bereavement
  8. A direct test of the similarity assumption — Focusing on differences as compared with similarities decreases automatic imitation
  9. Pädagogik in Zeiten der Katastrophe – Eine Solidaritätsveranstaltung mit Bildungsakteur:innen in der türkisch-syrischen Grenzregion
  10. Die Entwicklung des Emotionswissens und der behavioralen Selbstregulation bei Vorschulkindern mit und ohne Migrationshintergrund
  11. DaZKom - a Structure Model of Pre-service Teachers' Competency for Teaching German as a Second Language in the Mainstream Classroom
  12. The identification of up-And downstream industries using input-output tables and a firm-level application to minority shareholdings
  13. Molecular analyses and species distribution models indicate cryptic northern mountain refugia for a forestdwelling ground beetle
  14. Untersuchungen zur Entwicklung von Anpassungsstrategien an den Klimawandel für die Überflutungsflächen an der unteren Mittelelbe.
  15. Exploring the potential of using priority effects during ecological restoration to resist biological invasions in the neotropics
  16. Genetic diversity and population structure of the endangered insect species Carabus variolosus in its western distribution range
  17. J.N. Mohanty: Phenomenology. Between Essentialism and Transcendental Philosophy, Evanston, Illinois: Northwestern University Press 1997
  18. Dynamik von Artenvielfalt und Artenzusammensetzung krautiger Gefäßpflanzen in gezäunten und ungezäunten Vergleichsflächenpaaren
  19. Editors’ Conversation with German Art Historians Oona Lochner and Isabel Mehl: Writing Like a Feminist—In Dialogue with Carla Lonzi
  20. Kunst- und Kulturproduktion im Bezugsrahmen von Pierre Bourdieus Theorie und die kultursoziologische Analyse sozialer Bewegungen
  21. PluraL - Qualifizierung Lehramtsstudierender für multilinguale und diverse Lernumgebungen in einer postmigrantischen Gesellschaft
  22. Lehrerbildung - besser interaktiv? Videokonferenzen als digitale Brücke zwischen Theorie und Praxis in der Englischlehrerausbildung