Teachers' beliefs about and dispositions towards Inquiry-based Science Education

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Inquiry-based Learning (IBL) has been considered an essential element of science education for several years. Nevertheless, teachers rarely implement IBL in their own classes. To counter this, professional development (PD) programmes need to examine teachers’ reservations. In this study, we supported five teams of science and technology teachers in developing and realising IBL units for their own classes. To investigate teachers’ beliefs about and dispositions towards IBL, we conducted group discussions at the beginning and the end of this programme. Applying qualitative content analysis, we could identify substantial changes regarding learning environments, goals and scaffolding for IBL.
Original languageEnglish
Title of host publicationProject-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII. : Conference Proceedings
EditorsMartin Rusek, Martina Tothova, Karel Vojir
Number of pages10
Place of PublicationPrague
PublisherCharles University, Prague
Publication date2021
Pages16-25
Publication statusPublished - 2021
EventProject-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education 2020 - Charles University Prague, Prague, Czech Republic
Duration: 05.11.202006.11.2020
https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/?lang=en#masthead

Recently viewed

Publications

  1. Desiderata zur Erforschung des Einflusses von Kohäsion auf das Leseverständnis
  2. Funktion und Profil von Lehrwerken in der Epoche von Standards und Kompetenzen
  3. Entwicklung geschlechtsspezifischer Stressbewältigungsprogramme für Jugendliche
  4. Nanoindentation of Poly(Ethylene Oxide) Nanofibers by Atomic Force Microscope (AFM)
  5. Bewertung der Nachhaltigkeit von Software: Entwicklung einer Umweltkennzeichnung
  6. Fluid Politics: Reclaiming Critical Studies in Psychiatry as a Progressive Issue
  7. Stakeholder involvement for Water Framework Directive implementation in Germany
  8. Grazing response patterns indicate isolation of semi-natural European grasslands
  9. Raising economic performance by fostering product market competition in Germany
  10. Konstituenten seglerischer Raumproduktion und ihre touristische Vermarktbarkeit
  11. Neustrukturierung des Mittleren Freihafens zum Central Terminal Steinwerder (CTS)
  12. Potenziale elektronischer Schulbücher für die muttersprachliche Phraseodidaktik
  13. Versuch macht klug – Vorschulische Begegnungen mit Naturwissenschaft und Technik
  14. Das Lernen mit Neuen Medien als Ansatz zur Vermittlung von Gestaltungskompetenz
  15. Die Erweiterung der Ökodesign-Richtlinie - auf dem Weg zur "Super-Umweltrichtlinie"?
  16. Influence of three different balance shoes on EMG-activity during one-leg standing
  17. Krankheitskosten von bipolaren Störungen - eine systematische Literaturübersicht
  18. Ein Vierteljahrhundert Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur
  19. Taktilität des Blickens in Portrait de la jeune fille en feu (Céline Sciamma, 2019)
  20. Implementation digitaler Medien in die naturwissenschaftliche Lehramtsausbildung
  21. Partizipation als zentrales Element von Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  22. Dispositions of entrepreneurs: Exploring entrepreneurs’ personality characteristics
  23. Development and Testing of Water-Filled Tube Systems for Flood Protection Measures