Teachers' beliefs about and dispositions towards Inquiry-based Science Education

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Inquiry-based Learning (IBL) has been considered an essential element of science education for several years. Nevertheless, teachers rarely implement IBL in their own classes. To counter this, professional development (PD) programmes need to examine teachers’ reservations. In this study, we supported five teams of science and technology teachers in developing and realising IBL units for their own classes. To investigate teachers’ beliefs about and dispositions towards IBL, we conducted group discussions at the beginning and the end of this programme. Applying qualitative content analysis, we could identify substantial changes regarding learning environments, goals and scaffolding for IBL.
Original languageEnglish
Title of host publicationProject-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII. : Conference Proceedings
EditorsMartin Rusek, Martina Tothova, Karel Vojir
Number of pages10
Place of PublicationPrague
PublisherCharles University, Prague
Publication date2021
Pages16-25
Publication statusPublished - 2021
EventProject-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education 2020 - Charles University Prague, Prague, Czech Republic
Duration: 05.11.202006.11.2020
https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/?lang=en#masthead

Recently viewed

Publications

  1. Action, Adventure, Desire
  2. Individuelle oder kollektive Unternehmensführung?
  3. Discursive Tropes of Aggression Against Queer-Sexuality in Nigerian Standup Comedy
  4. The Return of the Plague of Ornaments
  5. Linking transitions to sustainability
  6. Upheaval in the Depot’s Wake
  7. §13 Grundlagen der Zusammenarbeit
  8. Assistenz für wen?
  9. Interlanguage pragmatics: From use to acquisition to second language pedagogy
  10. Das Licht, das Auge und die Identität der Farbe
  11. Absicht zur Erwerbstätigkeit im (zukünftigen) Ruhestand
  12. Helmut Schelsky: Ein öffentlicher „(Anti-)Soziologe“
  13. Transferring sustainability solutions across contexts through city-university partnerships
  14. Reisen als Möglichkeit eines Anderssein-Könnens
  15. Vorwort
  16. The Relationship Between Theory and Practice in Vocational Education:
  17. Praxisorientierte Weiterbildung zu nachhaltiger Regionalentwicklung
  18. Manuela Leinhoß
  19. Ǐnci Dirim / Anke Wegner (Hrsg.): Normative Grundlagen und reflexive Verortungen im Feld DaF_DaZ*
  20. Rapid Rise in the Groundwater after Heavy Rain
  21. ‘The song factories have closed!’
  22. Klimaschutz und Monitoring in der strategischen Umweltprüfung
  23. Globales Denken?
  24. Analphabetismus, primärer
  25. Hybrid Regionalism in Africa Towards a Theory of African Union Interventions
  26. Neue Wege zur Kompetenzförderung zukünftiger Berufsschullehrerinnen und Berufsschullehrer
  27. Die Energiewende gestalten lernen durch Reallabore
  28. Wege in eine bessere Zukunft
  29. Das kognitive Anforderungsniveau von Aufgaben analysieren und modifizieren können
  30. Polizei und Rassismus: Konsolidierung eines neuen Forschungsbereiches?
  31. Age and Gender Differences in Job Opportunities