Schreiben in Deutsch

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Standard

Schreiben in Deutsch. / Neumann, Astrid; Lehmann, Rainer H.
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch: Ergebnisse der DESI-Studie. ed. / Eckhard Klieme. Weinheim [u.a.]: Julius Beltz Verlag, 2008. p. 89-103.

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Harvard

Neumann, A & Lehmann, RH 2008, Schreiben in Deutsch. in E Klieme (ed.), Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch: Ergebnisse der DESI-Studie. Julius Beltz Verlag, Weinheim [u.a.], pp. 89-103.

APA

Neumann, A., & Lehmann, R. H. (2008). Schreiben in Deutsch. In E. Klieme (Ed.), Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch: Ergebnisse der DESI-Studie (pp. 89-103). Julius Beltz Verlag.

Vancouver

Neumann A, Lehmann RH. Schreiben in Deutsch. In Klieme E, editor, Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch: Ergebnisse der DESI-Studie. Weinheim [u.a.]: Julius Beltz Verlag. 2008. p. 89-103

Bibtex

@inbook{5204a3c54b41459f97a3f0d8ce54498a,
title = "Schreiben in Deutsch",
keywords = "Didaktik der deutschen Sprache",
author = "Astrid Neumann and Lehmann, {Rainer H.}",
year = "2008",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-407-25491-7",
pages = "89--103",
editor = "Eckhard Klieme",
booktitle = "Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch",
publisher = "Julius Beltz Verlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Schreiben in Deutsch

AU - Neumann, Astrid

AU - Lehmann, Rainer H.

PY - 2008

Y1 - 2008

KW - Didaktik der deutschen Sprache

UR - http://d-nb.info/986964549/04

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-407-25491-7

SN - 3-407-25491-1

SP - 89

EP - 103

BT - Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch

A2 - Klieme, Eckhard

PB - Julius Beltz Verlag

CY - Weinheim [u.a.]

ER -

Recently viewed

Activities

  1. Nachhaltigkeitskompetenzen in der Lehrerbildung
  2. Ecological Collapse: art, research, activism – how to shape alliances
  3. Grenzen überwinden
  4. Intervenierende Künste: Russischer Konstruktivismus
  5. What Can Students Contribute to Society?: Sustainable University Day 2015 (Universität St. Gallen)
  6. Interstate Water Resources Risk Management for Central Asia - 2009
  7. Income Dynamics of liberal professions, entrepreneurs and employees - German Evidence Mirko Felchner
  8. Why have a drink? Emotional, cognitive, and motivational mechanisms of acute alcohol consumption
  9. Resources, Conservation and Recycling (Fachzeitschrift)
  10. Leuphana Faculty Club
  11. Migrant and refugee workers: From pre- to post-migration – part 1 [Symposium]. In K. Wehrle & A. Hoppe (Chair),
  12. Organization Theory (Fachzeitschrift)
  13. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  14. ('World Café' format) of the Karamoja campaign
  15. External Reviewer for PhD Thesis
  16. Networked Humanities Conference - 2010
  17. The Impact of Emerging Technologies (How do Social Media and Green Technologies, among other, affect Industries and Trade?)
  18. Vortrag „Close seeing und Formen der digitalen Annotation“
  19. Teaching Human-Animal Studies - 2020
  20. Nomos Verlagsgesellschaft (Verlag)
  21. Vortrag: Nachhaltig motivieren!
  22. Unlikely Friendships: Playful Communication across Species Lines
  23. 'Sorry Miss I completely forgot it': A variational pragmatic perspective on apologies in Irish English and English English (Languages, Nations, Cultures: Pluricentric Languages in Context(s), Stockholm)
  24. Universität Oxford (Externe Organisation)
  25. Place and placing in the Emergence of Start-ups and Start-up Culture: A dialectical approach