Schreiben: Ausgangspunkt für eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Standard

Schreiben: Ausgangspunkt für eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule. / Neumann, Astrid.
Kompetenzhandbuch für den Deutschunterricht: auf der empirischen Basis des DESI-Projekts. ed. / Heiner Willenberg. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007. p. 74-83.

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Harvard

Neumann, A 2007, Schreiben: Ausgangspunkt für eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule. in H Willenberg (ed.), Kompetenzhandbuch für den Deutschunterricht: auf der empirischen Basis des DESI-Projekts. Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, pp. 74-83.

APA

Neumann, A. (2007). Schreiben: Ausgangspunkt für eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule. In H. Willenberg (Ed.), Kompetenzhandbuch für den Deutschunterricht: auf der empirischen Basis des DESI-Projekts (pp. 74-83). Schneider Verlag Hohengehren.

Vancouver

Neumann A. Schreiben: Ausgangspunkt für eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule. In Willenberg H, editor, Kompetenzhandbuch für den Deutschunterricht: auf der empirischen Basis des DESI-Projekts. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. 2007. p. 74-83

Bibtex

@inbook{6f47390ce54d406888bc68da854df84e,
title = "Schreiben: Ausgangspunkt f{\"u}r eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule",
keywords = "Didaktik der deutschen Sprache",
author = "Astrid Neumann",
year = "2007",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-8340-0230-3",
pages = "74--83",
editor = "Heiner Willenberg",
booktitle = "Kompetenzhandbuch f{\"u}r den Deutschunterricht",
publisher = "Schneider Verlag Hohengehren",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Schreiben

T2 - Ausgangspunkt für eine kriteriengeleitete Ausbildung in der Schule

AU - Neumann, Astrid

PY - 2007

Y1 - 2007

KW - Didaktik der deutschen Sprache

UR - http://d-nb.info/982684878/04

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-8340-0230-3

SN - 3-8340-0230-5

SP - 74

EP - 83

BT - Kompetenzhandbuch für den Deutschunterricht

A2 - Willenberg, Heiner

PB - Schneider Verlag Hohengehren

CY - Baltmannsweiler

ER -

Recently viewed

Researchers

  1. Alexander Kujath

Publications

  1. Centralized and decentral approaches to succeed the 100% energiewende in Germany in the European context – A model-based analysis of generation, network, and storage investments
  2. Best Practise: Management-Informationssysteme (MIS) im Krankenhaus
  3. Impact of an Acceptance Facilitating Intervention on Patients’ Acceptance of Internet-based Pain Interventions
  4. Green Finance
  5. Evaluation of Magnesium Die-Casting Alloys for Elevated Temperature Applications
  6. Characteristics of adaptive teacher behavior in mathematical modelling
  7. Telomere length and environmental conditions predict stress levels but not parental investment in a long-lived seabird
  8. Why phubbing is toxic for your relationship: Understanding the role of smartphone jealousy among "Generation Y" users
  9. Reprocessing from the inside
  10. Power and control on the waterfront
  11. Protocol
  12. More than the sum of its parts? Synergy and picturebook translation
  13. Skill learning as a concept in life-span developmental psychology
  14. Externalisierung
  15. Non-native and native organisms moving into high elevation and high latitude ecosystems in an era of climate change
  16. The knowledge transfer potential of online data pools on nature-based solutions
  17. Gespannt überwacht - sicheres Innengewinden
  18. Leaf Attenuated Total Reflection Fourier Transform Infrared (ATR-FTIR) biochemical profile of grassland plant species related to land-use intensity
  19. Words and deeds
  20. It’s All Method
  21. The Impact of Scale on Children’s Spatial Thought
  22. Balancing the Boundary
  23. How selective are real wage cuts?
  24. Atempause
  25. Course Evaluations