Safeguarding Children’s Rights in Residential Child Care: Introduction

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

The subject of this book is the implementation of children’s rights in residential care, how participation and complaints processes were implemented in everyday life in the living groups, but also how children and young people were silenced, devalued and not listened to. This is why we will also report on children’s and young people’s experiences of victimization in this book. The latter in particular can act as a trigger and activate existing trauma. In the abstract of each chapter, we provide a trigger warning if victimization and/or violence is the topic of the contribution.
Original languageEnglish
Title of host publicationParticipation in Residential Childcare : Safeguarding children's rights through participation and complaint procedures
EditorsClaudia Equit
Number of pages14
Place of PublicationLevekusen Opladen
PublisherVerlag Babara Budrich
Publication date15.07.2024
Pages7-20
ISBN (print)978-3-8474-2709-4
ISBN (electronic)978-3-8474-1879-5
DOIs
Publication statusPublished - 15.07.2024

DOI

Recently viewed

Researchers

  1. Carolin Wiedemann

Publications

  1. Die günstigste Variante
  2. Compositional variation in grassland plant communities
  3. Der Kohlenstoffkreislauf im Klimawandel
  4. The Oxford Handbook of Political Executives
  5. Key Competence: Gender
  6. § 290 Verzinsung des Wertersatzes
  7. Selbstreflexion akademischen Schreibhandelns anstoßen
  8. Vorausschauend Kriterien Nachhaltiger Chemie integrieren:
  9. How to Reach the Land of Cockaigne?
  10. Woody plant diversity, composition and structure in relation to environmental variables and land-cover types in Lake Wanchi watershed, central highlands of Ethiopia
  11. Functional and phylogenetic diversity of woody plants drive herbivory in a highly diverse forest
  12. Als Musiker unterwegs an Bord der Hansekogge
  13. Soziale Differenzkategorien als Gegenstand der Lehrer*innenbildung
  14. Kennlinienorientiertes Lagermanagement
  15. Der BGH und Pechstein: Transnationaler Konstitutionalismus sieht anders aus
  16. Theodor Storms Gedicht „Geh nicht hinein“
  17. Taktische Nachtragsgestaltung
  18. Gesellschafterstreitigkeiten in englischen Gesellschaften
  19. VG Göttingen: Kein umfassender Meldedatenabgleich durch Beitragsservice
  20. Forschendes Lernen im Langzeitpraktikum
  21. Rechnungslegung von latenten Steuern nach HGB
  22. Coherence of European legal and structural conditions in water, wetland and flood risk management
  23. Europa der Regionen
  24. Variationen des Städtischen – Variationen lokaler Politik
  25. Influence of the pandemic dissemination of COVID-19 on radiotherapy practice
  26. ZEIT zum Leben in Kinderinstitutionen
  27. § 328 Beschränkung der Rechte
  28. Socio-cultural valuation approaches
  29. Vasodilatierende Substanzen in Kläranlagenabläufen und Oberflächengewässern
  30. Psychological approaches to entrepreneurship
  31. Entwicklung der Reflexion von Sachunterricht in der zweiten Phase der Lehrerausbildung.
  32. The economics of biodiversity and ecosystem services
  33. Der "fachdidaktische Code" der Lebenswelt- und/oder (?) Situationsorientierung in der fachdidaktischen Diskussion der sozialwissenschaftlichen Unterrichtsfächer sowie des Lernfeldkonzepts
  34. § 23 Wasserkraft