'Put bluntly, you have something of a credibility problem': sincerity and credibility in political interviews

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

Human beings are political animals.
They are also articulate mammals.
How are these two aspects linked?
This is a question that is only beginning to be explored. The present collection makes a contribution to the investigations into the use of language in those situations which, informally and intuitively, we call ‘political’. Such an approach is revealing not only for politics itself but also for the human language capacity.
Each chapter outlines a particular method or analytic approach and illustrates its application to a contemporary political issue, institution or mode of political behaviour. As a whole, the collection aims to give a sample of current research in the field. It will interest those who are beginning to carry the research paradigm forward, as well as provide an introduction for newcomers, whether they come from neighbouring or remote disciplines or from none.
Original languageEnglish
Title of host publicationPolitics as text and talk : Analytic approaches to political discourse
EditorsPaul Anthony Chilton, Christina Schäffner
Number of pages29
Place of PublicationAmsterdam [u.a.]
PublisherJohn Benjamins Publishing Company
Publication date31.10.2002
Pages173-201
ISBN (print)9789027226945, 9781588112484
ISBN (electronic)9789027296979
DOIs
Publication statusPublished - 31.10.2002
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Public responses to climate change and low-carbon energy
  2. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  3. Radsport als Heterotopie von Geschlechtskörpern gedacht
  4. Die Nihilisierung des Nihilismus - Alfred Seidel (1895-1924)
  5. New Methods of Text Production Process Research combined
  6. Sprachliches Handeln von Lernenden im Sachfachunterricht
  7. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften
  8. Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“
  9. Sprachensensibilität als Merkmal der Schreibwissenschaft
  10. Forschendes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  11. Redemption Restored: The Star in the Context of Modernity
  12. Ñizolke zugu Dios ñi Nütxam pu Chilemapuche ñi zugun mew:
  13. Special Issue 'Communication for and about Sustainability'
  14. Hannah Arendt - Philosophie der Praxis als Welteröffnung
  15. Kompetenzen und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  16. Die Bedeutung der sprachlichen Bildung im Fachunterricht
  17. Promoting Sustainable Consumption in Educational Settings
  18. Der Zoo in einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  19. Special Issue: Proactive behaviour across group boundaries:
  20. The Politics of (Non)Knowledge in the (Un)Making of Migration
  21. Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium
  22. Humankapital als Erfolgsfaktor für Unternehmensgründungen
  23. Wenn der Ritter gut mit dem Mägdlein schön im Grase tief...
  24. Dimensionierung des Sachtextverständnisses durch Aufgaben
  25. Perceived enactment of autonomy of nursing home residents
  26. Über den Gebrauch weißer Prinzipien in Kants Philosophie
  27. Deutungsmuster von MINT-Lehrpersonen zu Forschendem Lernen
  28. Urban areas and urban-rural contrasts under climate change
  29. Infelicitous communication or degrees of misunderstanding
  30. Lerntransfermessung im Rahmen betrieblicher Weiterbildung
  31. Videobasierte Fallarbeit in inklusionsbezogenen Seminaren
  32. COPAS: Current Objectives of Postgraduate American Studies
  33. Set-oriented numerical analysis of time-dependent transport
  34. Beteiligungs- und Beschwerdemanagement in der Inobhutnahme
  35. Kein Vertrauensschutz für Betreiber großer Biogasanlagen?
  36. Evaluation der Krafttrainingseffekte bei Rollstuhlathleten
  37. Effects of heavy resistance-training in wheelchair athletes
  38. Internet: Impact and Potential for Learning and Instruction
  39. Der Einfluss von Sponsoring auf den Erfolg von Luxusmarken
  40. Textüberarbeitungsprozesse durch Randkommentare initiieren
  41. L’avventura della percezione tra rappresentazione e affetto
  42. KESS 4 - Lehr- und Lernbedingungen in Hamburger Grundschulen.