Public responses to climate change and low-carbon energy

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Authors

This chapter sets the context for the focus on energy supply in this volume, by reviewing the empirics and theory of public perceptions of climate change and low-carbon energy. The chapter draws on and updates two highly detailed reviews by Whitmarsh et al. (2011) and Upham et al. (2009), with an additional explanation of the relationship of energy use to climate change. Climate change is the key framing rationale for the book as a whole; although alternative framings, notably energy security and economic development, feature prominently for many stakeholders; while public engagement with energy may be driven by a far broader range of motivations and influences.
Original languageEnglish
Title of host publicationLow-Carbon Energy Controversies
EditorsThomas Roberts, Paul Upham, Carly McLachlan, Sara Mander, Clair Gough, Philip Boucher, Dana Abi Ghanem
Number of pages30
PublisherRoutledge Taylor & Francis Group
Publication date01.01.2013
Pages14-43
ISBN (print)9780415502627
ISBN (electronic)9780203105153
DOIs
Publication statusPublished - 01.01.2013
Externally publishedYes

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  2. Radsport als Heterotopie von Geschlechtskörpern gedacht
  3. Die Nihilisierung des Nihilismus - Alfred Seidel (1895-1924)
  4. New Methods of Text Production Process Research combined
  5. Sprachliches Handeln von Lernenden im Sachfachunterricht
  6. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften
  7. Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“
  8. Sprachensensibilität als Merkmal der Schreibwissenschaft
  9. Forschendes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  10. Redemption Restored: The Star in the Context of Modernity
  11. Ñizolke zugu Dios ñi Nütxam pu Chilemapuche ñi zugun mew:
  12. Special Issue 'Communication for and about Sustainability'
  13. Hannah Arendt - Philosophie der Praxis als Welteröffnung
  14. Kompetenzen und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  15. Die Bedeutung der sprachlichen Bildung im Fachunterricht
  16. Promoting Sustainable Consumption in Educational Settings
  17. Der Zoo in einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  18. Special Issue: Proactive behaviour across group boundaries:
  19. The Politics of (Non)Knowledge in the (Un)Making of Migration
  20. Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium
  21. Humankapital als Erfolgsfaktor für Unternehmensgründungen
  22. Wenn der Ritter gut mit dem Mägdlein schön im Grase tief...
  23. Dimensionierung des Sachtextverständnisses durch Aufgaben
  24. Perceived enactment of autonomy of nursing home residents
  25. Über den Gebrauch weißer Prinzipien in Kants Philosophie
  26. Deutungsmuster von MINT-Lehrpersonen zu Forschendem Lernen
  27. Urban areas and urban-rural contrasts under climate change
  28. Infelicitous communication or degrees of misunderstanding
  29. Lerntransfermessung im Rahmen betrieblicher Weiterbildung
  30. Videobasierte Fallarbeit in inklusionsbezogenen Seminaren
  31. COPAS: Current Objectives of Postgraduate American Studies
  32. Set-oriented numerical analysis of time-dependent transport
  33. Beteiligungs- und Beschwerdemanagement in der Inobhutnahme
  34. Kein Vertrauensschutz für Betreiber großer Biogasanlagen?
  35. Evaluation der Krafttrainingseffekte bei Rollstuhlathleten
  36. Effects of heavy resistance-training in wheelchair athletes
  37. Internet: Impact and Potential for Learning and Instruction
  38. Der Einfluss von Sponsoring auf den Erfolg von Luxusmarken
  39. Textüberarbeitungsprozesse durch Randkommentare initiieren
  40. L’avventura della percezione tra rappresentazione e affetto
  41. KESS 4 - Lehr- und Lernbedingungen in Hamburger Grundschulen.
  42. Europe’s Governance in Crises: Politicization and Adaptation