Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftspädagogisch nutzen

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Standard

Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftspädagogisch nutzen. / Tafner, Georg; Thole, Christiane; Hantke, Harald et al.
Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2022. ed. / Kristina Kögler; Ulrike Weyland; H.-Hugo Kremer. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Babara Budrich, 2022. p. 13-36.

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Harvard

Tafner, G, Thole, C, Hantke, H & Casper, M 2022, Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftspädagogisch nutzen. in K Kögler, U Weyland & H-H Kremer (eds), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2022. Verlag Babara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, pp. 13-36. https://doi.org/10.25656/01:26512

APA

Tafner, G., Thole, C., Hantke, H., & Casper, M. (2022). Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftspädagogisch nutzen. In K. Kögler, U. Weyland, & H. .-H. Kremer (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2022 (pp. 13-36). Verlag Babara Budrich. https://doi.org/10.25656/01:26512

Vancouver

Tafner G, Thole C, Hantke H, Casper M. Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftspädagogisch nutzen. In Kögler K, Weyland U, Kremer HH, editors, Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2022. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Babara Budrich. 2022. p. 13-36 doi: 10.25656/01:26512

Bibtex

@inbook{16de51386c814f9bbb8db8d239a148c2,
title = "Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftsp{\"a}dagogisch nutzen",
keywords = "Beruf, Karriere, Paradox, Leistungsgesellschaft, Kapitalismus, Wirtschaft, Wirtschaftsentwicklung, Berufsp{\"a}dagogik, Berufsbildung, Handlungsspielraum, Handlungsorientierung, Subjektorientierung, Wirtschaftsp{\"a}dagogik, Reflexion, Occupation, Career, Achieving society, Capitalism, Economy, Economic development, Economic development (on national level), Vocational pedagogics, Vocational Education, Scope of action, Business education, Business education pedagogics, Berufliche Bildung, Bildung f{\"u}r nachhaltige Entwicklung",
author = "Georg Tafner and Christiane Thole and Harald Hantke and Marc Casper",
year = "2022",
doi = "10.25656/01:26512",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-8474-2628-8",
pages = "13--36",
editor = "Kristina K{\"o}gler and Ulrike Weyland and H.-Hugo Kremer",
booktitle = "Jahrbuch der berufs- und wirtschaftsp{\"a}dagogischen Forschung 2022",
publisher = "Verlag Babara Budrich",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Paradoxien und Spannungsfelder in Beruf und Wirtschaft wirtschaftspädagogisch nutzen

AU - Tafner, Georg

AU - Thole, Christiane

AU - Hantke, Harald

AU - Casper, Marc

PY - 2022

Y1 - 2022

KW - Beruf

KW - Karriere

KW - Paradox

KW - Leistungsgesellschaft

KW - Kapitalismus

KW - Wirtschaft

KW - Wirtschaftsentwicklung

KW - Berufspädagogik

KW - Berufsbildung

KW - Handlungsspielraum

KW - Handlungsorientierung

KW - Subjektorientierung

KW - Wirtschaftspädagogik

KW - Reflexion

KW - Occupation

KW - Career

KW - Achieving society

KW - Capitalism

KW - Economy

KW - Economic development

KW - Economic development (on national level)

KW - Vocational pedagogics

KW - Vocational Education

KW - Scope of action

KW - Business education

KW - Business education pedagogics

KW - Berufliche Bildung

KW - Bildung für nachhaltige Entwicklung

U2 - 10.25656/01:26512

DO - 10.25656/01:26512

M3 - Kapitel

SN - 978-3-8474-2628-8

SP - 13

EP - 36

BT - Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2022

A2 - Kögler, Kristina

A2 - Weyland, Ulrike

A2 - Kremer, H.-Hugo

PB - Verlag Babara Budrich

CY - Opladen, Berlin, Toronto

ER -

Documents

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs
  2. Modelling of heat exchangers based on thermochemical material for solar heat storage systems
  3. MindMatters - A programme for the promotion of mental health in primary and secondary schools
  4. Sustainability Innovation Cube: A Framework to Evaluate Sustainability of Product Innovations
  5. Zwecke von betrieblichen Umweltinformationssystemen im Rahmen einer nachhaltigen Entwicklung
  6. Cross-National Complementarity of Technology Push, Demand Pull, and Manufacturing Push Policies
  7. Förderung von Gesundheitskompetenzen mit Location-based Games. Eine partizipative Entwicklung
  8. Regulatory financial obligations for promoting local acceptance of renewable energy projects
  9. Increased auditor independence by external rotation and separating audit and non audit duties?
  10. Aktuelle Trends und Herausforderungen in der schulischen Prävention und Gesundheitsförderung
  11. Experiments on the Fehrer-Raab effect and the ‘Weather Station Model’ of visual backward masking
  12. Schule, Gesundheit und Bildung – Perspektiven einer Vision für gutes gesundes Lernen und Lehren
  13. Gender, Netzwerk, Aneignung. Professionalisierungsprozesse in digital-materieller Musikproduktion
  14. Bottom-up effects of plant diversity on multitrophic interactions in a biodiversity experiment
  15. Entwicklung eines Bildungskonzepts für Nachhaltigkeit für Institutionen des Elementarbereichs
  16. Exploring feedback and student characteristics relevant for personalizing feedback strategies
  17. Signalarten - ein praxisnaher Beitrag zur Erfassung der Naturnähe und Biodiversität in Wäldern
  18. Langfristige Strategien zur Entfrachtung des aquatischen Kreislaufs von Mikroverunreinigungen
  19. Nonlinear PD fault-tolerant control for dynamic positioning of ships with actuator constraints
  20. Efficacy and Moderators of Internet-Based Interventions in Adults with Subthreshold Depression
  21. Influence of cerium additions on the corrosion behaviour of high pressure die cast AM50 alloy
  22. Metaheuristics approach for solving personalized crew rostering problem in public bus transit
  23. The impact of genes, geography, and educational opportunities on national cognitive achievement
  24. Land use affects dung beetle communities and their ecosystem service in forests and grasslands
  25. Transferring biodiversity-ecosystem function research to the management of ‘real-world’ ecosystems
  26. Maßnahmen der Umweltkommunikation zur Förderung eines agrarischen Biodiversitätsbewusstseins
  27. What drives the spatial distribution and dynamics of local species richness in tropical forest?