Mystery visitors in museums: an underused and underestimated tool for testing visitor services

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

The "mystery visitor" method is a little known but valuable tool for testing museum visitor services. This paper is intended to introduce the method to the international arts management community by describing the rationale behind testing visitor services, describing the method and presenting the results of the statistical analysis of tests conducted at more than 20 museums in Germany. Three components of service appear to be of particular importance in the overall assessment of a museum: the quality of communication between personnel and visitors, the environment of the museum's entrance hall and the availability of an informtive brochure at the museum entrance. La méthode du « visiteur mystère » est un outil peu connu mais précieux pour apprécier les services offerts à leurs visiteurs par les musées. L'article a pour but de la faire connaître à la communauté internationale de gestionnaires des arts. L'auteur explique d'abord le raisonnement sous-jacent, puis décrit la méthode et enfin présente les résultats de l'analyse statistique de vérifications menées dans plus de vingt musées d'Allemagne. Trois composantes du service semblent revêtir une importance particulière dans l'évaluation globale d'un musée : la qualité de la communication entre le personnel et les visiteurs, le cadre offert par le hall d'entrée et la disponibilité de brochures d'information à l'entrée. El método del "visitante anónimo" es una herramienta poco conocida, pero valiosa para estudiar los servicios que los museos ofrecen a sus visitantes. En este artículo se pretende presentar este método a la comunidad internacional de gestión de las artes mediante la descripción del análisis razonado que subyace al análisis de los visitantes así como del método mismo, y presentando los resultados de los análisis estadísticos de estudios que se llevaron a cabo en más de 20 museos de Alemania. Tres componentes del servicio parecen tener particular importancia en la evaluación global de un museo: la calidad de la comunicación entre el personal y los visitantes, la atmósfera del vestíbulo del museo y la disponibilidad de un folleto informativo en la entrada del museo.
Original languageEnglish
JournalInternational Journal of Arts Management
Volume3
Issue number1
Pages (from-to)32-38
Number of pages7
ISSN1480-8986
Publication statusPublished - 2000
Externally publishedYes

Links

Recently viewed

Publications

  1. Perspektiven der Nutzung von Methanhydranten als Energieträger
  2. The Fate of the Dual Addressee in the Translation of Children's Literature
  3. Do motivational regulation strategies contribute to university students' academic success?
  4. Lehre und Forschung im Projekt „Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten“ (Nawi-In)
  5. Self-organized learning in vocational education
  6. Wirtschaft und Politik sichtbar machen
  7. Concept-Cartoons as a Tool to Evoke and Analyze Pupils Jugdments
  8. Canopy closure retards fine wood decomposition in subtropical regenerating forests
  9. Entwicklung eines Messstandes zur automatisierten Messung der radialen Lagerluft von Wälzlagern
  10. Das Kreischen der Sirenen1
  11. Einstellungschancen von Älteren
  12. Der Auftrag der Schule - heute
  13. Indien
  14. Das Unwort erklärt die Untat
  15. Urbanes Lernen
  16. Use of the excimer laser in stapes surgery and ossiculoplasty of middle ear ossicles
  17. (Außergerichtliche) Streitbeilegung in Unternehmensnetzwerken: eine Herausforderung für das Konfliktmanagement
  18. Paulus
  19. Proserpina
  20. Eine Concept-Map-basierte Seminarkonzeption zur Unterstützung eines differenzierten Wissensaufbaus im Rahmen einer reflexiv-inklusionsorientierten Lehrkräftebildung
  21. Simultane quantitative Erfassung der Abbaubarkeit und Toxizität von Umweltchemikalien
  22. Ecological quality as a coffee quality enhancer. A review
  23. Transferring an Analytical Technique from Ecology to the Sport Sciences
  24. Imitationsbehauptung und Rufausnutzung in vergleichender Werbung
  25. Environmental impact of vehicular traffic in Nigeria
  26. Selbständige Arbeitnehmer oder abhängige Selbständige?
  27. Unternehmensflexibilität
  28. Vorstellung eines Fragebogens zur Erfassung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen.
  29. Erläuterungen. Annotations.
  30. Entrepreneurship and professional service firms
  31. Arbeiterkulturen als Konfliktkulturen
  32. Diversität im Sportspielunterricht
  33. Erzeuger und Verbraucher in der Region
  34. Umweltorientiertes Markenmanagement
  35. Using social media photos to explore the relation between cultural ecosystem services and landscape features across five European sites
  36. Mentoring-Prozesse im Kontext von Bologna gestalten