»HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«: Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizität zweiter Ordnung

Research output: Contributions to collected editions/worksChapter

Standard

»HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«: Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizität zweiter Ordnung. / Pelleter, Malte.
HipHop im 21. Jahrhundert: Medialität, Tradierung, Gesellschaftskritik und Bildungsaspekte einer (Jugend-)Kultur. ed. / Thomas Wilke; Michael Rappe. Wiesbaden: Springer Verlag, 2022. p. 331-346.

Research output: Contributions to collected editions/worksChapter

Harvard

Pelleter, M 2022, »HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«: Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizität zweiter Ordnung. in T Wilke & M Rappe (eds), HipHop im 21. Jahrhundert: Medialität, Tradierung, Gesellschaftskritik und Bildungsaspekte einer (Jugend-)Kultur. Springer Verlag, Wiesbaden, pp. 331-346. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36516-5_16

APA

Pelleter, M. (2022). »HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«: Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizität zweiter Ordnung. In T. Wilke, & M. Rappe (Eds.), HipHop im 21. Jahrhundert: Medialität, Tradierung, Gesellschaftskritik und Bildungsaspekte einer (Jugend-)Kultur (pp. 331-346). Springer Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36516-5_16

Vancouver

Pelleter M. »HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«: Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizität zweiter Ordnung. In Wilke T, Rappe M, editors, HipHop im 21. Jahrhundert: Medialität, Tradierung, Gesellschaftskritik und Bildungsaspekte einer (Jugend-)Kultur. Wiesbaden: Springer Verlag. 2022. p. 331-346 doi: 10.1007/978-3-658-36516-5_16

Bibtex

@inbook{f4425f5fdbc04169b0cea8ae0c770a38,
title = "»HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«: Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizit{\"a}t zweiter Ordnung",
abstract = "HipHop-Sampling ist eine {\"a}sthetische Praxis, in der sich kulturelle Referenzsysteme, Audio-Technologien und ganz unterschiedliche Wissensaspekte immer wieder neu gelayert finden. Anhand der kreativen Verschiebungen, die sich in dieser Praxis in den vergangenen Jahren vollzogen haben – vom staubigen Crate-Digging zu Online-Sample-Plattformen –, lassen sich insofern Verschiebungen nachh{\"o}ren, die als generelle Kennzeichen der Dynamik aktueller digitaler Kultur(en) beschrieben werden k{\"o}nnen. In eben diesem Sinne h{\"o}re ich in diesem Aufsatz sowohl Ramsey Lewis LPs, als auch Youtube-Tutorials, lese Aufs{\"a}tze ebenso wie Twitter-Feeds, um auf diese Weise das Beatmaking als eine genuinen Wissenspraxis zu beschreiben: Beat-Bildung.",
keywords = "Geschichtswissenschaft, Didaktik der Kunst, Medien- und Kommunikationswissenschaft",
author = "Malte Pelleter",
note = "{\textcopyright} 2023 Springer Nature Switzerland AG. Part of Springer Nature.",
year = "2022",
month = oct,
day = "11",
doi = "10.1007/978-3-658-36516-5_16",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-658-36515-8",
pages = "331--346",
editor = "Thomas Wilke and Michael Rappe",
booktitle = "HipHop im 21. Jahrhundert",
publisher = "Springer Verlag",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - »HOW TO MAKE YOUR OWN SAMPLES«

T2 - Beat-Bildung, Zeit-Maschinen und Phonographizität zweiter Ordnung

AU - Pelleter, Malte

N1 - © 2023 Springer Nature Switzerland AG. Part of Springer Nature.

PY - 2022/10/11

Y1 - 2022/10/11

N2 - HipHop-Sampling ist eine ästhetische Praxis, in der sich kulturelle Referenzsysteme, Audio-Technologien und ganz unterschiedliche Wissensaspekte immer wieder neu gelayert finden. Anhand der kreativen Verschiebungen, die sich in dieser Praxis in den vergangenen Jahren vollzogen haben – vom staubigen Crate-Digging zu Online-Sample-Plattformen –, lassen sich insofern Verschiebungen nachhören, die als generelle Kennzeichen der Dynamik aktueller digitaler Kultur(en) beschrieben werden können. In eben diesem Sinne höre ich in diesem Aufsatz sowohl Ramsey Lewis LPs, als auch Youtube-Tutorials, lese Aufsätze ebenso wie Twitter-Feeds, um auf diese Weise das Beatmaking als eine genuinen Wissenspraxis zu beschreiben: Beat-Bildung.

AB - HipHop-Sampling ist eine ästhetische Praxis, in der sich kulturelle Referenzsysteme, Audio-Technologien und ganz unterschiedliche Wissensaspekte immer wieder neu gelayert finden. Anhand der kreativen Verschiebungen, die sich in dieser Praxis in den vergangenen Jahren vollzogen haben – vom staubigen Crate-Digging zu Online-Sample-Plattformen –, lassen sich insofern Verschiebungen nachhören, die als generelle Kennzeichen der Dynamik aktueller digitaler Kultur(en) beschrieben werden können. In eben diesem Sinne höre ich in diesem Aufsatz sowohl Ramsey Lewis LPs, als auch Youtube-Tutorials, lese Aufsätze ebenso wie Twitter-Feeds, um auf diese Weise das Beatmaking als eine genuinen Wissenspraxis zu beschreiben: Beat-Bildung.

KW - Geschichtswissenschaft

KW - Didaktik der Kunst

KW - Medien- und Kommunikationswissenschaft

UR - https://www.mendeley.com/catalogue/28999cef-96e4-332c-9ed1-24b54aeff289/

UR - https://d-nb.info/124654203X

U2 - 10.1007/978-3-658-36516-5_16

DO - 10.1007/978-3-658-36516-5_16

M3 - Kapitel

SN - 978-3-658-36515-8

SP - 331

EP - 346

BT - HipHop im 21. Jahrhundert

A2 - Wilke, Thomas

A2 - Rappe, Michael

PB - Springer Verlag

CY - Wiesbaden

ER -

Recently viewed

Activities

  1. Planar Multipole Resonance Probe: A Functional Analytic Approach
  2. Für ein besseres Verständnis der Bezugspunkte in der Verhandlungsforschung und -theorie
  3. SON 2020+2: International Workshop on Dynamics, Optimization, and Computation
  4. How stereotypes affect grading and tutorial feedback: Shifting evaluations or shifting standards?
  5. The importance of scales for legitimate and effective participatory environmental governance. Findings from a multi-level comparative case study of implementing the Water Framework Directive (with D. Schulz)
  6. 27st IEEE International Conference on Methods and Models in Automation an Robotics (MMAR)
  7. The effects of pragmatic intervention on directive speech acts in a virtual exchange CLIL context at university level.
  8. Digital, open and collaborative: New teaching formats for times of crisis – and beyond?
  9. Workshop „links4science”
  10. Effects of a seminar on mathematical modelling with MathCityMap
  11. Digitalization and Organizational Learning: Use the Double-Loop
  12. The Role of Public Participation in Managing Uncertainty in the Implementation of the Water Framework Directive (with C. Pahl-Wostl, and K. Sigel)
  13. Methods of boundary work for inter- and transdisciplinary research.
  14. Of Age Effects and the Role of Psychomotor Abilities and Practice when Using Interaction Devices
  15. Vortrag: Assessing and Managing Sustainable Business Models - A Status Update
  16. Comfort and Adaptive Cruise Control in Highly Automated Vehicles
  17. Memory Acts: Memory without Representation.: Theoretical and Methodological Suggestions
  18. 13th IWH-CIREQ Macroeconometric Workshop: Macro-econometrics and Panel Data - IWH-CIREQ 2012
  19. HyperKult IX - Computer als Medium: Augmented Space 2000

Publications

  1. Sharing in Christ's rule
  2. Exploring Price Elasticity to Optimize Posted Prices in e-Commerce
  3. Evaluating a Bayesian Student Model of Decimal Misconceptions
  4. Loss systems in a random environment: steady state analysis
  5. Sliding Mode Control of an Inductive Power Transmission System with Maximum Efficiency
  6. Introduction
  7. Bayesian Parameter Estimation in Green Business Process Management
  8. Soft Optimal Computing Methods to Identify Surface Roughness in Manufacturing Using a Monotonic Regressor
  9. Transfer operator-based extraction of coherent features on surfaces
  10. A Review of the Application of Machine Learning and Data Mining Approaches in Continuum Materials Mechanics
  11. Performance incentives in activity-based management
  12. Experiments on the Fehrer-Raab effect and the ‘Weather Station Model’ of visual backward masking
  13. Special Issue in Acquisitional Pragmatics in Foreign Language Learning
  14. Database on Learning for Sustainable Development – analysis of projects
  15. Kit based motion generator for a soft walking robot
  16. The identification of up-And downstream industries using input-output tables and a firm-level application to minority shareholdings
  17. PD/PID-switching control as a human-machine interface for a semi-autonomous driver in automobiles
  18. On the Difficulty of Forgetting
  19. Need Satisfaction and Optimal Functioning at Leisure and Work: A Longitudinal Validation Study of the DRAMMA Model
  20. The structure of emotions in learning situations
  21. Assessment of cognitive load in multimedia learning using dual-task methodology
  22. Understanding Partnering Strategies in the Low-Code Platform Ecosystem
  23. Detection of coherent oceanic structures via transfer operators
  24. The role of spatial ability in learning from instructional animations - Evidence for an ability-as-compensator hypothesis
  25. Introduction: The representative turn in EU studies
  26. Soft Skills for Hard Constraints
  27. Application of feedforward artificial neural network in Muskingum flood routing
  28. Temporal processes in prime–mask interaction
  29. Diffusion patterns in small vs. large capital markets-the case of value-based management
  30. A MODEL FOR QUANTIFICATION OF SOFTWARE COMPLEXITY