Dis/Ability and Digital Cultures. A Media-Archaeological Perspective on Inclusion as a Cipher

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Authors

Drawing on debates about accessibility in digital cultures, the paper examines two
examples from the history of computing. It proposes that media archaeology can
contribute to an understanding of contemporary processes of a co-constitution of
disability and ability.
Translated title of the contributionNicht/Behinderung und Digitale Kulturen. Eine medienarchäologische Perspektive auf Inkklusion als Chiffre.
Original languageEnglish
Title of host publicationInklusion als Chiffre? : Bildungshistorische Analysen und Reflexionen
EditorsMichaela Vogt, Mai-Anh Boger, Patrick Bühler
Number of pages13
Place of PublicationBad Heilbrunn
PublisherVerlag Julius Klinkhardt
Publication date2021
Pages93-105
ISBN (print)978-3-7815-2476-7
ISBN (electronic)978-3-7815-5913-4
Publication statusPublished - 2021
EventSektionstagung Historische Bildungsforschung 2019: Inklusion als Chiffre? Bildungshistorische Analysen und Reflexionen - CITEC, Universität Bielefeld, Bielefeld, Germany
Duration: 30.09.201902.10.2019
https://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/tagung_iac/index.html