Die Präsentationsform von Aufgaben und die Mathematikleistung von Kindern als Untersuchungsgegenstand einer Studie zum räumlichen Vorstellungsvermögen

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Authors

  • Meike Plath
Original languageGerman
Title of host publicationBeiträge zum Mathematikunterricht 2013 : Vorträge auf der 47. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 04.03.2013 bis 08.03.2013 in Münster
Number of pages4
Volume2
PublisherWTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Publication date2013
Pages753-756
ISBN (print)978-3-942197-33-5
ISBN (electronic)978-3-95987-031-3
Publication statusPublished - 2013
Event47. Jahrestagung für Didaktik der Mathematik - GDM 2013 - Münster, Germany
Duration: 04.03.201308.03.2013
Conference number: 47
https://didaktik-der-mathematik.de/de/verein.html

Recently viewed

Activities

  1. Erfassung des Selbstkonzepts von Jugendlichen mit Förderbedarf im Schwerpunkt Lernen: Entwicklung und Validierung eines deutschsprachigen Messinstruments.
  2. Topic development and backchanneling in learner-native speaker voice-based telecollaboration (Third Bonn Applied English Linguistics Conference 2014 - BAELc3)
  3. PISA, Bildungsstandards und das Nationale Bildungspanel (NEPS) Vergleich der Rahmenkonzepte und Validierung des NEPS-Testinstruments in den Naturwissenschaften
  4. The Global Perspective of Education for Sustainable Development: Which key competencies do persons need for thinking and acting globally in the world society?
  5. An Evidence-based Approach to the Assessment of Public Participation in Environmental Governance: A conceptual and methodological overview of the ‘EDGE’ project
  6. Gutachter für das Forschungsprojekt 'Wissenschaftliche Begleitung der Gemeinschaftsschulen Baden-Württemberg': Teilprojekt 1: quantitative Unterrichtsbeobachtung
  7. Language diversity and its implications for educational attainment: Is there a reciprocal relationship between students’ career aspirations and language skills?
  8. Wie lässt sich Unterrichtsfeedbackkompetenz messen? Entwicklung und Validierung eines videobasierten Instruments zur Erfassung der Unterrichtsfeedbackkompetenz
  9. Nachhaltigen Konsum fördern in Bildungseinrichtungen: Jugendmilieus, transdisziplinäre Interventionsentwicklung und die Veränderung (hoch)schulischer Konsumkultur
  10. Topic selection and development in learner-native speaker voice-based telecollaborative discourse (Ireland International Conference on Education - IICE 2014, Dublin)
  11. Training on Environmental and Sustainability Education for Teacher Education and Theological Colleges in Southern Nations, Nationalities, and Peoples' Region - 2015
  12. Towards a Culture of Sustainable Consumption: A Transdisciplinary Approach to Organizational and Individual Learning for Sustainability in Educational Institutions
  13. Wie schneiden Schülerinnen und Schüler an Förderschulen bei PISA ab - Ergebnisse aus der PISA 2012-Zusatzerhebung zu Jugendlichen mit sonderpädagogischem Förderbedarf
  14. Vortrag: Varianten videobasierten Lehrens und Lernens in der Lehreraus- und -fortbildung Empirische Befunde zum Einsatz unterschiedlicher Lehr-Lern-Konzepte und Videotypen.
  15. The efficacy of an internet- and mobile-based stress management intervention in employees in different guidance formats: the results of three randomised controlled trials
  16. 14th European Roundtable on Sustainable Consumption and Production (ERSCP) Conference and the 6th Environmental Management for Sustainable Universities (EMSU) Conference - 2010
  17. Promoting pre-service teachers‘ professional vision of classroom management during practical school training: An online- and video-based self-reflection and feedback intervention
  18. Promoting Pre-Service Teachers' Professional Vision of Classroom Management During Practical School Training: An Online- and Video-Based Self-Reflection and Feedback Intervention
  19. Forschendes Lernen – ein Beitrag zur Professionalisierung der Elementarpädagogik. Halbzeit im Projekt „Ausbildung gemeinsam weiterdenken – BAKIP, Universität und Praxis im Dialog
  20. International Academic Partnership “Teaching and Learning Sustainability”: Implementing Higher Education for Sustainable Development at the Universidad Técnica del Norte (Ecuador)
  21. Forschungsperspektiven und ‐formate der wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen und Mitarbeiter innen im Kontext des Dortmunder Profils für inklusionsorientierte Lehrer*innenbildung
  22. How to Capture Transdisciplinary Cooperation and Integration in Teacher Education? Introducing a Questionnaire for Accompanying Research on Transdisciplinary Teamwork at the ZZL-Network
  23. Innovative Public Organic food Procurement for Youth Seminar "Esperienze di ristorazione sostenibile italiane e europee a confronto" (Comparison between Italian and European experiences of food school catering) - 2010