Culture as Value Added Industry and as Embedded Life: Culture as Part of Touristic Products

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Original languageEnglish
Title of host publicationCultural Entrepreneurship : Challenges and Strategies
EditorsHarald Pechlaner, Dagmar Abfalter, Giulia Dal Bò
Number of pages17
PublisherEURAC Research
Publication date06.2013
Pages25-41
ISBN (print)978-88-88906-83-6
Publication statusPublished - 06.2013
Event2nd Conference ''Culture Meets Economy'' - 2009 - Bolzano, Italy
Duration: 30.06.200901.07.2009
Conference number: 2
https://ifacca.org/es/whats-on/Sector-events/culture-meets-economy-culture-and-crisis-opportuni/

Recently viewed

Activities

  1. Zur Haltbarkeit stereotyper Weiblichkeitskonstruktionen
  2. Der Platz der Seelsorge in einer sorgenden Gesellschaft
  3. Artombo – Vermarktung von südafrikanischer Township-Kunst
  4. European Summer School in Local Government Studies 2002
  5. Tagung zum Projekt ,,KITA21 – Die Zukunftsgestalter '' - 2010
  6. Nationale Branchenkonferenz Gesundheitswirtschaft - 2013
  7. Jahreskongress des Hotelverbandes Deutschland - IHA 2006
  8. PBSM-Analytik in der Praxis: Vergleich zweier Ringversuche.
  9. Klimawandel im Tourismus – Auswirkungen auf den Tourismus.
  10. Buchvorstellung & Diskussion: Für einen Umweltschutz der 99%
  11. Ringvorlesung "Maple Leaf & Stars and Stripes" WiSe 2011/2012
  12. Ringvorlesung "Maple Leaf & Stars and Stripes" WiSe 2013/2014
  13. 3. Arbeitstreffen Herausgeber des "American Studies Journal"
  14. Ringvorlesung "Maple Leaf & Stars and Stripes" WiSe 2017/2018
  15. bdo-Kongress zu Chancen und Blockaden im Bustourismus 2008
  16. Tourismustrends der Zukunft und Konsequenzen für Langeoog.
  17. Vorschau zum neuen Lehrplan Chemie in der Sekundarstufe I
  18. IFAC Symposium on Advances in Control Education - ACE 2016
  19. Sind Gründer-CEOs weniger anfällig für myopisches Verhalten?
  20. Forest pedagogics in a global context – implemented locally
  21. Innovation und Qualität durch Design für Alle im Tourismus
  22. Deutsche Physikalische Gesellschaft e.V. (Externe Organisation)
  23. 15th International Conference on the Short Story in English
  24. Education for Sustainable Development for Grundtvig Courses
  25. Zielgruppenorientierter Masterplan für den Teutoburger Wald
  26. Teach about U.S. – Going Green: US Embassy Teacher Academy 2015
  27. 34th American Indian Workshop: Art of Indians - Indians of Art