Business owners' network size and business growth in China: The role of comprehensive social competency

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

The authors present a model that explains how comprehensive social competency (made up of three components - social skills, proactive and elaborate social strategies, and relational perseverance) is related to business people's network development, and how social networks in turn are related to business growth. We conducted two studies with Chinese small business owners, - one in the capital city Beijing (N1/4 133) and a second one in the less developed rural region of Xunyi (N1/4 78). Comprehensive social competency was consistently related to network size and business growth. In addition, government network size was related to the business growth since start-up in both studies (employee growth in Study 1 and personal asset growth in Study 2), but business network size was not related to business growth. Government network size also functions as a partial mediator between comprehensive social competency and business growth since start-up. Some differences are found between the rural area and the urban centre.

Original languageEnglish
JournalEntrepreneurship and Regional Development
Volume22
Issue number7-8
Pages (from-to)675-705
Number of pages31
ISSN0898-5626
DOIs
Publication statusPublished - 11.2010

Recently viewed

Publications

  1. Deskriptive Statistik in der qualitativen Sozialforschung
  2. Explaining Age and Gender Differences in Employment Rates
  3. Logik und Psychologik des Wandels der Universität St.Gallen
  4. Diagrammatische Visualisierung als ästhetische Information
  5. Dynamic Capabilities in Sustainable Supply Chain Management
  6. Freiwilliges Engagement im Kontext von Flucht und Migration
  7. Direct measurement of cognitive load in multimedia learning
  8. "Bildungspsychologie" als ersatz für "Pädagogische psychologie"?
  9. Das schülerexperiment im naturwissenschaftlichen unterricht
  10. Die Verwendung von Dokumentations-Apps in Kindertagesstätten
  11. Weltseehandel und seine größten Häfen – Ein Marktüberblick
  12. Using work values to predict post-retirement work intentions
  13. Umwelt-, Risiko-, Wissenschafts- und Nachhaltigkeitskommunikation
  14. Biologische Vielfalt und Bildung für nachhaltige Entwicklung
  15. Nachhaltigkeitskompetenzen in Unternehmen und Organisationen
  16. Polizei und Jugendliche in der Geschichte der Bundesrepublik
  17. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  18. Wildnisgebiete-Möglichkeitsräume für nachhaltige Entwicklung?
  19. Qualitätssicherung und Entwicklung in der Elementarpädagogik
  20. Der Zentrale Runde Tisch der DDR: Wortprotokoll und Dokumente
  21. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  22. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  23. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  24. Europe in the classroom: Comenius Projects in Music Education
  25. Nachhaltigkeitsmanagement bei deutschen Auslandsinvestitionen
  26. Leuphana University Lüneburg and the sustainability challenge