303, MPC, A/D: Popmusik und die Ästhetik digitaler Gestaltung

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Standard

303, MPC, A/D: Popmusik und die Ästhetik digitaler Gestaltung. / Großmann, Rolf.
Performativität und Medialität Populärer Kulturen: Theorien, Ästhetiken, Praktiken. ed. / Marcus Kleiner; Thomas Wilke. Wiesbaden: Springer Verlag, 2013. p. 299-319.

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Harvard

Großmann, R 2013, 303, MPC, A/D: Popmusik und die Ästhetik digitaler Gestaltung. in M Kleiner & T Wilke (eds), Performativität und Medialität Populärer Kulturen: Theorien, Ästhetiken, Praktiken. Springer Verlag, Wiesbaden, pp. 299-319. https://doi.org/10.1007/978-3-531-19023-5_13

APA

Großmann, R. (2013). 303, MPC, A/D: Popmusik und die Ästhetik digitaler Gestaltung. In M. Kleiner, & T. Wilke (Eds.), Performativität und Medialität Populärer Kulturen: Theorien, Ästhetiken, Praktiken (pp. 299-319). Springer Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-531-19023-5_13

Vancouver

Großmann R. 303, MPC, A/D: Popmusik und die Ästhetik digitaler Gestaltung. In Kleiner M, Wilke T, editors, Performativität und Medialität Populärer Kulturen: Theorien, Ästhetiken, Praktiken. Wiesbaden: Springer Verlag. 2013. p. 299-319 doi: 10.1007/978-3-531-19023-5_13

Bibtex

@inbook{92ae271ba7194b688b471681f4e29446,
title = "303, MPC, A/D: Popmusik und die {\"A}sthetik digitaler Gestaltung",
abstract = "So k{\"o}nnten Stationen einer Ger{\"a}tegeschichte gelesen werden: die TB-303, eine analoge programmierbare Groovebox als Basssynthesizer, es folgt die MPC 60, ein digitales Music Production Center, das mit Samples arbeitet und schlie{\ss}lich – Tsch{\"u}ss und Ade f{\"u}r die vertraute Hardware – per A/D Wandler die fi nale {\"U}berf{\"u}hrung des analogen Sounds in die virtuellen Welten der Medienmaschine Computer.",
keywords = "Digitale Medien",
author = "Rolf Gro{\ss}mann",
year = "2013",
doi = "10.1007/978-3-531-19023-5_13",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-531-18357-2",
pages = "299--319",
editor = "Marcus Kleiner and Thomas Wilke",
booktitle = "Performativit{\"a}t und Medialit{\"a}t Popul{\"a}rer Kulturen",
publisher = "Springer Verlag",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - 303, MPC, A/D

T2 - Popmusik und die Ästhetik digitaler Gestaltung

AU - Großmann, Rolf

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - So könnten Stationen einer Gerätegeschichte gelesen werden: die TB-303, eine analoge programmierbare Groovebox als Basssynthesizer, es folgt die MPC 60, ein digitales Music Production Center, das mit Samples arbeitet und schließlich – Tschüss und Ade für die vertraute Hardware – per A/D Wandler die fi nale Überführung des analogen Sounds in die virtuellen Welten der Medienmaschine Computer.

AB - So könnten Stationen einer Gerätegeschichte gelesen werden: die TB-303, eine analoge programmierbare Groovebox als Basssynthesizer, es folgt die MPC 60, ein digitales Music Production Center, das mit Samples arbeitet und schließlich – Tschüss und Ade für die vertraute Hardware – per A/D Wandler die fi nale Überführung des analogen Sounds in die virtuellen Welten der Medienmaschine Computer.

KW - Digitale Medien

UR - http://bookview.libreka.de/retailer/urlResolver.do?id=9783531183572&retid=100020#X2ludGVybmFsX0ZsYXNoRmlkZWxpdHk/eG1saWQ9OTc4MzUzMTE4MzU3MiUyRjQmaW1hZ2VwYWdlPSZfX3N0Yj1TdWNodGV4dA==

U2 - 10.1007/978-3-531-19023-5_13

DO - 10.1007/978-3-531-19023-5_13

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-531-18357-2

SP - 299

EP - 319

BT - Performativität und Medialität Populärer Kulturen

A2 - Kleiner, Marcus

A2 - Wilke, Thomas

PB - Springer Verlag

CY - Wiesbaden

ER -

Recently viewed

Publications

  1. The strength of vertical linkages
  2. Organizational Decline and Innovation in Manufacturing
  3. Textproduktion in der Sekundarstufe I
  4. Intrinsic Motivation in Bilingual Courses on Bionics and Molecular Biology in an Out-of-School Lab
  5. Concluding remarks: Moving forward in management education
  6. Towards a decision support system for radiotherapy business continuity in a pandemic crisis
  7. Gamification as twenty-first-century ideology
  8. The Implementation of the National Park Idea in Society
  9. Responses of an arable crop rotation system to elevated [CO2]
  10. Appraisal and coping predict health and well-being during the COVID-19 pandemic: An international approach
  11. Loopdiver
  12. Governance of professional service firms: a configurational approach
  13. Militainment als "banaler" Militarismus
  14. German memory studies
  15. Cosmopolitanism in the Wake of Forced Migration.
  16. Ecosystem service supply and (in)equality archetypes
  17. Evolution, Planung und Zukunft
  18. Charting the Emerging Financial Services Ecosystem of Fintechs and Banks
  19. Cancel-Culture
  20. Sustainability economics – general versus specific, and conceptual versus practical
  21. Bending gender, Deconstructing Binaries?
  22. Effects of habitat heterogeneity on bird communities in forests of northeastern Germany
  23. Namibia, Christianity in
  24. Cadavre Exquisit
  25. Entwicklungsfähige Planungssysteme
  26. Preferences and policy - Consuming art and culture in Baltimore and Hamburg
  27. Qualitative environmental risk assessment of photolytic transformation products of iodinated X-ray contrast agent diatrizoic acid
  28. Foreign and Domestic Takeovers in Germany: Cherry-picking and Lemon-grabbing
  29. Alcohol myopia and goal commitment
  30. Inflation and Deflationary Biases in Inflation Expectations
  31. Hochschule neu denken
  32. Transdisziplinarität praktizieren
  33. Queer Studies
  34. Applying social-ecological system resilience principles to the context of woody vegetation management in smallholder farming landscapes of the Global South
  35. Is personal initiative training a substitute or complement to the existing human capital of women?
  36. Albert, Alice, Alfred
  37. Das Weltsystem des Erdöls
  38. First rate constants reactions of OH radicals with amides
  39. Wirkung intermittierender akustischer Reize auf mentale Prozesse
  40. Affective Human-Robot Interaction