Studierende unterstützen Flüchtlinge beim Spracherwerb

Project: Transfer (Scientific Services)

Project participants

Description

Studierende unterstützen Flüchtlinge beim Spracherwerb verläuft unter der Prämisse, dass die neu entstandene und sich weiter entwickelnde Pluralität (Plur) in unserer Gesellschaft als Lernchance (aL) verstanden wird.
Hierfür sollen unsere Studierenden aus den Sozialpraktika der Fakultät Bildung, im DaZ-Zertifikat am Insitut Deutsch und in Sprachtandem-Projekten der Zentraleinrichtung Moderne Sprachen intensiv vorbereitet werden. Die neuen inneruniverisäteren Kooperationen können später ggf. in neue Strukturen überführt werden.
AcronymPluraL
StatusFinished
Period30.07.1507.07.17

Project relations

Activities

Press/Media

Research outputs

Recently viewed

Publications

  1. Verhüllt – unverhüllt
  2. Explaining renewable energy consumption among students
  3. Introducing WIR
  4. Green deserts, but not always
  5. Teaching Provenance to AI
  6. Die Operationalisierung von objektiver und subjektiver Statusinkonsistenz.
  7. AmQA
  8. Reallabore im Kontext Transformativer Forschung
  9. Connecting feedback to self-efficacy
  10. Regulatory focus and thinking about the future versus reality.
  11. Was Polybios an einer modernen Universität zu suchen hat
  12. Archival research on carbon reporting quality. A review of determinants and consequences for firm value
  13. Environmental Shareholder Value
  14. Correlation of trends in cashmere production and declines of large wild mammals
  15. Think globally, learn locally!
  16. Collective emotions in institutional creation work
  17. Adapting Growth Models for Digital Startups
  18. Learning to spend time in unusual times
  19. Contrasting changes in the abundance and diversity of North American bird assemblages from 1971 to 2010
  20. John Stuart Mill: Über die Freiheit
  21. Nichts wie weg
  22. Tortenschlacht
  23. How Individuals React Emotionally to Others’ (Mis)Fortunes
  24. Buffer Institutions in Public Higher Education in the Context of Institutional Autonomy and Governmental Control: A Comparative View of the United States and Germany
  25. Das Anfertigen von Notizen als Lernstrategie beim mathematischen Modellieren
  26. Temperature-dependent mechanical behavior of aluminum AM structures generated via multi-layer friction surfacing
  27. Bird community responses to the edge between suburbs and reserves
  28. Vom Cassislikör zur E-Commerce-Richtlinie
  29. Online CSR communication by listed companies: a factor for enthusiasm or disappointment?
  30. Tree diversity effects on litter decomposition are mediated by litterfall and microbial processes
  31. Bats in a Farming Landscape Benefit from Linear Remnants and Unimproved Pastures
  32. Morphometric differentiation in a specialised snail predatior
  33. Toward a Framework for University-Based Entrepreneurial Ecosystems and Human Capital Development in Sub-Saharan Africa
  34. Effectiveness of psychological interventions in preventing recurrence of depressive disorder
  35. Leading digital innovation in schools