Responsible University - soziale und gesellschaftliche Wertschöpfung sicht- und messbar machen

Project: Other

Project participants

Description

Mit dem Programm „Campus und Gemeinwesen“ fördert der Stifterverband die regionale und gesellschaftliche Einbettung der Hochschulen in Deutschland und insbesondere die Vernetzungspotentiale von Hochschulen und Zivilgesellschaft. Ziel dabei ist es, den zivilgesellschaftlichen Transfer im Rahmen eines institutionellen Profils in den Hochschulen zu verankern. Kern solcher Strategien ist ein Austausch auf Augenhöhe zwischen zivilgesellschaftlichen Akteuren und dem akademischen Umfeld. Davon profitiert nicht nur die Gesellschaft (societal impact), auch Forschung und Lehre gewinnen an Profil und werden durch neue Ideen kreativ bereichert (academic impact).

Die Leuphana Universität Lüneburg wird mit dem Projekt „Responsible University - soziale und gesellschaftliche Wertschöpfung sicht- und messbar machen“ als eine von sechs Hochschulen innerhalb dieses Programms gefördert. Ausgehend von einem umfassenden Verständnis über die Rolle von Universitäten ist ein Ziel des Projektes, Aktivitäten in Forschung und Lehre, die zur sozialen und gesellschaftlichen Wertschöpfung beitragen, besser sicht- und bewertbar zu machen. Hier möchte die Leuphana Universität ansetzen und entsprechende Erfassungs- und Bewertungskriterien auf Basis der wissenschaftlichen nationalen und internationalen Erkenntnisse und Anforderungen erarbeiten. Dabei sollen neben den klassischen Forschungsaktivitäten auch Aktivitäten von Hochschulmitgliedern mit zivilgesellschaftlichem Bezug erfasst und zugänglich gemacht werden.
StatusFinished
Period05.11.1416.09.19

Recently viewed

Publications

  1. Attracting attention from peers
  2. The untapped potential of Games for Health in times of crises. A critical reflection
  3. The pace of life for forest trees
  4. Skill learning as a concept in life-span developmental psychology
  5. From the plurality of transdisciplinarity to concrete transdisciplinary methods
  6. Multiply metallated organic intermediates: a tris(lithiomethyl)-cyclohexane and a hexalithiotrimethyl-cyclohexanetriolate.
  7. Laser shock peening process modelling and experimental validation of AA2198-T3 and AA2198-T8
  8. Dialectical conditions
  9. The impact of auditor rotation, audit firm rotation and non-audit services on earnings quality, audit quality and investor perceptions: A literature review
  10. Minimalist Training
  11. Values shift in response to social learning through deliberation about protected areas
  12. Diversity as Polyphony
  13. How to Predict Mood?
  14. Fallstudie
  15. Where Paintings Live
  16. § 22 Level Playing Field and Sustainable Development
  17. What do we know about new venture investment time patterns?
  18. The promise and challenges of computer mouse trajectories in DMHIs – A feasibility study on pre-treatment dropout predictions
  19. Dimensionierung von Sicherheitsbeständen
  20. Remaining time and opportunities at work: Relationships between age, work characteristics, and occupational future time perspective
  21. Toward spatial fit in the governance of global commodity flows
  22. Applying the energy cultures framework to understand energy systems in the context of rural sustainability transformation
  23. Effectiveness of an Internet- and App-Based Intervention for College Students With Elevated Stress
  24. Balancing the Boundary
  25. Effects of daily static stretch training over 6 weeks on maximal strength, muscle thickness, contraction properties, and flexibility
  26. The impact of key audit matter (KAM) disclosure in audit reports on stakeholders’ reactions
  27. Calling and career preparation
  28. Technological change and the dynamics of industries, theoretical issues and empirical evidence from Dutch manufacturing
  29. Umweltverträglichkeitsprüfung
  30. Personal need for structure as a boundary condition for humor in leadership
  31. Recognizing Guarantees and Assurances of Non-Repetition
  32. Kontextanalyse
  33. Long-term drought triggers severe declines in carabid beetles in a temperate forest
  34. Einführung
  35. "I put in effort, therefore I am passionate": Investigating the path from effort to passion in entrepreneurship
  36. Edward Lear, A book of nonsense
  37. Atempause
  38. Behind the Scenes of Automation
  39. Die Welteislehre