Peers in Netzwerken Klasse 9 (PIN 9): Eine Längsschnittstudie zu den Folgen der Ganztagsbeschulung für die Peerbeziehungen, die Ausbildung der sozialen und emotionalen Kompetenzen, des Problemverhaltens und der Schulzufriedenheit
Project: Research
Project participants
- Salisch, Maria (Project manager, academic)
Acronym | PIN9 |
---|---|
Status | Finished |
Period | 01.09.10 → 30.06.13 |
Links | http://foerderportal.bund.de/foekat/jsp/SucheAction.do?actionMode=view&fkz=01GTS0410 |
Activities
Berufung in den Beirat der Studie zur Entwicklung der Ganztagsschule (StEG)
Activity: Other expert activities › Academic Consultant › Research
Research outputs
Freundschaft als Resilienzfaktor
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
„Beziehungsweise“ werden oder das sozialisatorische Potential von Freundschaften unter Jugendlichen
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
Emotional Competence and Friendship Involvement: Spiral Effects in Adolescence
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Pathways to Reciprocated Friendships: A Cross-Lagged Panel Study on Young Adolescents’ Anger Regulation towards Friends
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Die psychologische Perspektive: Persönlichkeitsentwicklung
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
Sozialisation und Emotion
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Wer hat Freundschaften und wer verliert sie? Notwendige sozial-emotionale Kompetenzen im frühen Jugendalter
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review