Niklas Schrape

Dr.

Contact

Dr. Niklas Schrape

    Research areas

  • Digital media - Gamification, Game Studies, Simulation, Rhetorik
  1. 2008
  2. Playing with Information: How Political Games Can Encourage the Player to Cross the Magic Circle

    Schrape, N., 2008, Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008. Günzel, S., Liebe, M. & Mersch, D. (eds.). Potsdam: Universitätsverlag Potsdam, p. 108-125 18 p. (DIGAREC Series; no. 01).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  3. 2009
  4. Published

    Computerspiele als Träger politischer Bedeutungsangebote

    Schrape, N., 2009, Die Medien und das Neue: 21. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Wendler, A. & Wentz, D. (eds.). Schüren Verlag, p. 241-251 11 p. (Schriften des Internationalen Kollegs für Kulturtechnikforschung und Medienphilosophie; no. 3).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  5. 2011
  6. Published

    Computerspiele – Neue Herausforderungen für die Ethik ? (Rezension)

    Schrape, N., 2011, In: TV-Diskurs. 15, 57, p. 93 1 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  7. Published

    Das Bild im Monitor: System und Oberfläche in der Computerspielrhetorik

    Schrape, N., 2011, In: bildungsforschung. 8, 1, p. 39-56 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Wie Spiele Aussagen vermitteln: Einblicke und Projektvorschläge zur argumentativen Rhetorik von Computerspielen

    Schrape, N., 2011, In: Computer + Unterricht. 21, 84, p. 25-27 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  9. 2012
  10. Published

    Die Rhetorik von Computerspielen: Wie politische Spiele überzeugen

    Schrape, N., 2012, Frankfurt a.M.: Campus Verlag. 356 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  11. 2013
  12. Published

    Bewegte Spiele: Zur Verschiebung des Verhältnisses von Spiel und Alltagswelt durch mobile Games

    Schrape, N. & Fuchs, M., 2013, In: Sprache und Literatur. 44, 1, p. 69-83 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  13. 2014
  14. Published

    Rethinking Gamification

    Fuchs, M. (Editor), Fizek, S. (Editor), Ruffino, P. (Editor) & Schrape, N. (Editor), 16.06.2014, Lüneburg: meson press. 344 p.

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  15. Published

    Gamification and Governmentality

    Schrape, N., 23.06.2014, Rethinking Gamification. Mathias, F., Fizek, S., Ruffino, P. & Schrape, N. (eds.). Lüneburg: meson press, p. 21-46 26 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  16. Published

    Gaia's Game

    Schrape, N., 09.2014, In: Communication +1. 3, 24 p., 5.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next