Niklas Schrape
Dr.
Contact
Dr. Niklas Schrape
- Digital media - Gamification, Game Studies, Simulation, Rhetorik
Research areas
- 2008
Playing with Information: How Political Games Can Encourage the Player to Cross the Magic Circle
Schrape, N., 2008, Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008. Günzel, S., Liebe, M. & Mersch, D. (eds.). Potsdam: Universitätsverlag Potsdam, p. 108-125 18 p. (DIGAREC Series; no. 01).Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review
- 2009
- Published
Computerspiele als Träger politischer Bedeutungsangebote
Schrape, N., 2009, Die Medien und das Neue: 21. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Wendler, A. & Wentz, D. (eds.). Schüren Verlag, p. 241-251 11 p. (Schriften des Internationalen Kollegs für Kulturtechnikforschung und Medienphilosophie; no. 3).Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review
- 2011
- Published
Computerspiele – Neue Herausforderungen für die Ethik ? (Rezension)
Schrape, N., 2011, In: TV-Diskurs. 15, 57, p. 93 1 p.Research output: Journal contributions › Critical reviews › Research
- Published
Das Bild im Monitor: System und Oberfläche in der Computerspielrhetorik
Schrape, N., 2011, In: bildungsforschung. 8, 1, p. 39-56 18 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Wie Spiele Aussagen vermitteln: Einblicke und Projektvorschläge zur argumentativen Rhetorik von Computerspielen
Schrape, N., 2011, In: Computer + Unterricht. 21, 84, p. 25-27 3 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer
- 2012
- Published
Die Rhetorik von Computerspielen: Wie politische Spiele überzeugen
Schrape, N., 2012, Frankfurt a.M.: Campus Verlag. 356 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research
- 2013
- Published
Bewegte Spiele: Zur Verschiebung des Verhältnisses von Spiel und Alltagswelt durch mobile Games
Schrape, N. & Fuchs, M., 2013, In: Sprache und Literatur. 44, 1, p. 69-83 15 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2014
- Published
Rethinking Gamification
Fuchs, M. (Editor), Fizek, S. (Editor), Ruffino, P. (Editor) & Schrape, N. (Editor), 16.06.2014, Lüneburg: meson press. 344 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Gamification and Governmentality
Schrape, N., 23.06.2014, Rethinking Gamification. Mathias, F., Fizek, S., Ruffino, P. & Schrape, N. (eds.). Lüneburg: meson press, p. 21-46 26 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Gaia's Game
Schrape, N., 09.2014, In: Communication +1. 3, 24 p., 5.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review