Julia Drexhage

Contact

Julia Drexhage

  1. 2016
  2. Published
  3. Published

    The Connected Classroom: Using Video Conferencing Technology to Enhance Teacher Training

    Drexhage, J., Leiß, D., Schmidt, T. & Ehmke, T., 2016, In: Reflecting Education. 10, 1, p. 70-88 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. 2015
  5. Published

    Zukunftstage Bildung – Konzept und Reflexion eines hochschuldidaktischen Formats zur Erarbeitung tragfähiger Konzepte für Herausforderungen aus der (Bildungs-)Praxis durch Studierende

    Barfknecht, T. & Drexhage, J., 11.2015, Vermittlung von Schlüsselkompetenzen in der polyvalenten Lehre. 5 ed. Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald, p. 83-98 16 p. (Greifswalder Beiträge zur Hochschullehre; vol. 5/2015).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  6. 2014
  7. Published

    Exemplarisch lernen an der "Lüneburger Heide": Mit Komplexität und Vielperspektivität umgehen lernen

    Stoltenberg, U. (Editor), Preisigke, J. (Editor), Drexhage, J. (Editor) & Lienau, R. (Editor), 12.2014, 1. ed. Bad Homburg: VAS Verlag für Akademische Schriften. 201 p. (Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergarten und Grundschule: Lüneburger Beiträge; vol. 3)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesEducation

Recently viewed

Publications

  1. Einleitung
  2. Lehrerprofessionalität zwischen Theorie und Praxis
  3. Ökonomien des Elends
  4. Inter- und transdisziplinäre Lehrforschung
  5. Pictorialism (prelude and fugue)
  6. Localization of Passengers Inside Intelligent Vehicles by the Use of Ultra Wideband Radars
  7. Validating the Digital Health Literacy Instrument in Relation to COVID-19 Information (COVID-DHL-K) among South Korean Undergraduates
  8. Integration in Controllingsystemen
  9. Rationale Irrationalität oder „Warum lehnen die Intellektuellen den Kapitalismus ab?“
  10. Editorial: Vorglühen zur Musterfeststellungsklage
  11. Chosen time headways by angry younger and older drivers
  12. Scoring im GENO-Bereich
  13. Report of workshop 'Computer als Medium (Hyperkult VI)', University-of-Luneburg, Germany, July 16, 1997
  14. Lehrerqualität zwischen Kompetenz und Ethos
  15. The Ultimate Election Forecast
  16. Zur Rationalisierung des dreigliedrigen Schulsystems "Verwirrung nach PISA"
  17. Mosaic landscapes provide conservation pockets for an endangered species
  18. Der Weg in die Schule - Passagenbewältigung von Lehramtsanwärtern und -anwärterinnen in Eigenkonstruktion
  19. Schule wird durch Druck erst gut!?
  20. Limitations of Protected Areas Zoning in Mediterranean Cultural Landscapes Under the Ecosystem Services Approach
  21. Effects of prescribed burning on plant available nutrients in dry heathland ecosystems
  22. Schwellenwerte im Arbeitsrecht
  23. Die Thematisierung von »Kindern« in der Kinder- und Jugendhilfe
  24. Die Geburt der Erziehung aus dem Geist der Utopie des "guten Staates"
  25. Einleitung
  26. Automatisierte Ermittlung von Umweltwirkungen entlang der Wertschöpfungskette
  27. Inklusionsorientierte Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg - Entwicklung und Implementation von Basisqualifikation und Profilstudium
  28. Intrinsic human elimination half-lives of polychlorinated biphenyls derived from the temporal evolution of cross-sectional biomonitoring data from the United Kingdom
  29. Integrating Green and Sustainable Chemistry into Undergraduate Teaching Laboratories
  30. "Recht und billig"
  31. On how business students’ personal values and sustainability conceptions impact their sustainability management orientation
  32. Zu einem unbekannten Brief von Hermann Ungar
  33. Linking Transitions to Sustainability
  34. Changing climate patterns risk the spread of Varroa destructor infestation of African honey bees in Tanzania
  35. Das Konzept von Lesekompetenz in der DESI-Studie
  36. PowerPoint. Präsentieren in Wissenschaft und Wirtschaft
  37. Medien und Kultur
  38. Doing Popkultur