Jeffrey Wimmer
Prof. Dr.
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Prof. Dr. Jeffrey Wimmer
- Media and communication studies
Research areas
- Collected editions and anthologies › Research
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Die Computerspieler: Studien zur Nutzung von Computergames
Quandt, T. (ed.), Wimmer, J. (ed.) & Wolling, J. (ed.), 2009, 2 ed. Wiesbaden: Springer VS. 339 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
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Digitale Medientechnologien: Vergangenheit – Gegenwart – Zukunft
Hartmann, M. (ed.) & Wimmer, J. (ed.), 2011, Wiesbaden: Springer VS. 218 p. (Medien - Kultur - Kommunikation)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Medienkultur im Wandel
Hepp, A. (ed.), Höhn, M. (ed.) & Wimmer, J. (ed.), 2010, Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH. 474 p. ( Schriftenreihe der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft; vol. 37)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Conference proceedings › Research
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Applied Playfulness: Proceedings of the Vienna Games Conference 2011: Future and Reality of Gaming
Wimmer, J. (ed.), Mitgutsch, K. (ed.) & Rosenstingl, H. (ed.), 2012, Wien: New Academic Press. 300 p.Research output: Books and anthologies › Conference proceedings › Research
- Article in conference proceedings › Research › Not peer-reviewed
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Im Verbund zu nachhaltiger interdisziplinärer Lehre über Digitale Spiele
Kreuzberger, G. & Wimmer, J., 2010, Interaktive Kulturen : Workshop-Band: Proceedings der Workshops der Mensch & Computer 2010. Schroeder, U. (ed.). Logos Verlag, p. 295-302 8 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research
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The edge of virtual communities ? An explorative analysis of clans and computer games
Wimmer, J., Quandt, T. & Vogel, K., 2010, Exploring the Edges of Gaming: Proceedings of the Vienna Games Conference 2008-2009 Future and Reality of Gaming . Mitgutsch, K., Klimmt, C. & Rosenstingl, H. (eds.). Braumüller Verlag, p. 77-90 14 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research
- Contributions to collected editions/anthologies › Research › Not peer-reviewed
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Alles unter Kontrolle? Exzessive Nutzung von Unterhaltungsangeboten in neuen Medien
Wimmer, J., 2012, Unterhaltung in neuen Medien: Perspektiven zur Rezeption und Wirkung von Online-Medien und interaktiven Unterhaltungsformaten. Reinecke, L. & Trepte, S. (eds.). Köln: Herbert von Halem Verlag, p. 397-413 16 p. (Unterhaltungsforschung; vol. 7).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Das Publikum virtueller Welten
Wimmer, J., 2011, Augmented Reality: Mensch, Raum und Virtualität. Hemmerling, M. (ed.). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag, p. 147-161 15 p. (PerceptionLab; no. 1).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Digitale Medientechnologien: Vergangenheit – Gegenwart - Zukunft
Hartmann, M. & Wimmer, J., 2011, Digitale Medientechnologien: Vergangenheit – Gegenwart – Zukunft. Hartmann, M. & Wimmer, J. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 7-26 20 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
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Generation 35 plus: Eine explorative Interviewstudie zu den Spezifika älterer Computerspieler
Grüninger, H., Quandt, T. & Wimmer, J., 2009, Die Computerspieler: Studien zur Nutzung von Computer- und Videogames. Quandt, T., Wimmer, J. & Wolling, J. (eds.). 2 ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 113-134 22 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research