Jeffrey Wimmer

Prof. Dr.

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Prof. Dr. Jeffrey Wimmer

  1. Collected editions and anthologies › Research
  2. Published

    Die Computerspieler: Studien zur Nutzung von Computergames

    Quandt, T. (ed.), Wimmer, J. (ed.) & Wolling, J. (ed.), 2009, 2 ed. Wiesbaden: Springer VS. 339 p.

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  3. Published

    Digitale Medientechnologien: Vergangenheit – Gegenwart – Zukunft

    Hartmann, M. (ed.) & Wimmer, J. (ed.), 2011, Wiesbaden: Springer VS. 218 p. (Medien - Kultur - Kommunikation)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  4. Published

    Medienkultur im Wandel

    Hepp, A. (ed.), Höhn, M. (ed.) & Wimmer, J. (ed.), 2010, Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH. 474 p. ( Schriftenreihe der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft; vol. 37)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  5. Conference proceedings › Research
  6. Published

    Applied Playfulness: Proceedings of the Vienna Games Conference 2011: Future and Reality of Gaming

    Wimmer, J. (ed.), Mitgutsch, K. (ed.) & Rosenstingl, H. (ed.), 2012, Wien: New Academic Press. 300 p.

    Research output: Books and anthologiesConference proceedingsResearch

  7. Article in conference proceedings › Research › Not peer-reviewed
  8. Published

    Im Verbund zu nachhaltiger interdisziplinärer Lehre über Digitale Spiele

    Kreuzberger, G. & Wimmer, J., 2010, Interaktive Kulturen : Workshop-Band: Proceedings der Workshops der Mensch & Computer 2010. Schroeder, U. (ed.). Logos Verlag, p. 295-302 8 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  9. Published

    The edge of virtual communities ? An explorative analysis of clans and computer games

    Wimmer, J., Quandt, T. & Vogel, K., 2010, Exploring the Edges of Gaming: Proceedings of the Vienna Games Conference 2008-2009 Future and Reality of Gaming . Mitgutsch, K., Klimmt, C. & Rosenstingl, H. (eds.). Braumüller Verlag, p. 77-90 14 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  10. Contributions to collected editions/anthologies › Research › Not peer-reviewed
  11. Published

    Alles unter Kontrolle? Exzessive Nutzung von Unterhaltungsangeboten in neuen Medien

    Wimmer, J., 2012, Unterhaltung in neuen Medien: Perspektiven zur Rezeption und Wirkung von Online-Medien und interaktiven Unterhaltungsformaten. Reinecke, L. & Trepte, S. (eds.). Köln: Herbert von Halem Verlag, p. 397-413 16 p. (Unterhaltungsforschung; vol. 7).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  12. Published

    Das Publikum virtueller Welten

    Wimmer, J., 2011, Augmented Reality: Mensch, Raum und Virtualität. Hemmerling, M. (ed.). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag, p. 147-161 15 p. (PerceptionLab; no. 1).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  13. Published

    Digitale Medientechnologien: Vergangenheit – Gegenwart - Zukunft

    Hartmann, M. & Wimmer, J., 2011, Digitale Medientechnologien: Vergangenheit – Gegenwart – Zukunft. Hartmann, M. & Wimmer, J. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 7-26 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  14. Published

    Generation 35 plus: Eine explorative Interviewstudie zu den Spezifika älterer Computerspieler

    Grüninger, H., Quandt, T. & Wimmer, J., 2009, Die Computerspieler: Studien zur Nutzung von Computer- und Videogames. Quandt, T., Wimmer, J. & Wolling, J. (eds.). 2 ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 113-134 22 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

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