Jan-Ole Brandt

Contact

Jan-Ole Brandt

  1. Published

    A matter of connection: The 4 Cs of learning in pre-service teacher education for sustainability

    Brandt, J. O., Barth, M., Merritt, E. & Hale, A., 10.01.2021, In: Journal of Cleaner Production. 279, p. 1-13 13 p., 123749.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Becoming a competent teacher in education for sustainable development: Learning outcomes and processes in teacher education

    Brandt, J. O., Bürgener, L., Barth, M. & Redman, A., 19.07.2019, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 4, p. 630-653 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Developing ESD-specific professional action competence for teachers: knowledge, skills, and attitudes in implementing ESD at the school level

    Brandt, J.-O., Barth, M., Hale, A. & Merritt, E., 11.10.2022, In: Environmental Education Research. 28, 12, p. 1691-1729 39 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Educating Future Change Agents: Research instruments applied in case studies on Teacher Education for Sustainable Development

    Brandt, J.-O., Bürgener, L., Redman, A. & Barth, M., 2020, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 45 p.

    Research output: Working paperResearch communication reportsResearch

Recently viewed

Publications

  1. Gerichte im Kontext: Empirische und interdisziplinäre Zugänge zum Asylrecht
  2. Driving Anger and Driving Anger Expression of Chinese and Japanese Drivers
  3. Sorgfaltspflichten für Unternehmen in transnationalen Menschenrechtsfällen
  4. THE SOVIET CRACKDOWN ON LITHUANIAN PARTISAN MOVEMENTS (1946–1956) – A GENOCIDE?
  5. Do claim factors predict health care utilization after transport accidents?
  6. Heinrich Popitz: Einführung in die Soziologie. Konstanz: University Press 2010
  7. Wertsachen, Luxusgüter, Spielsachen (Konsum und der Nutzen der unnützen Sachen)
  8. PISA, NEPS und BiSta – Sind die Kompetenzmessungen in Mathematik vergleichbar?
  9. Lerngelegenheiten gestalten, die der Diversität der Lernenden Rechnung tragen
  10. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 13 [Grundsätze und Leitlinien]
  11. Vertrag zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft (EGV) : Artikel 23 [Zollunion]
  12. Das internationale Kartellrecht zwischen Extraterritorialität und Konvergenz
  13. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 27 [Mitwirkung der Kommission]
  14. Bioconversion of renewable feedstocks and agri-food residues into lactic acid
  15. The Role of Intermediary Organizations in Eco-Efficiency Improvements in SMEs
  16. "Mehr Netflix als Schulenglisch" Sprachliche Ressourcen junger Deutschchilenen
  17. Institutional ownership and firm performance in the global shipping industry
  18. Prinzipien einer an Nature of Science (NOS) orientierten Didaktik von Anfang an
  19. International Competition Enforcement Law between Cooperation and Convergence