Professorship for Natural Science Education

Organisational unit: Section

  1. ZuS-Tagung "Inklusion Digital" - 2021

    Lisa Stinken-Rösner (Participant)

    29.09.202101.10.2021

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  2. Wo bleibt die Fachlichkeit? Zum Stellenwert der Fachlichkeit bei der rekonstruktiven Analyse naturwissenschaftlichen Unterrichts

    Simone Abels (Speaker)

    09.09.2021

    Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsTransfer

  3. Wie implementieren österreichische ChemielehrerInnen Forschendes Lernen in ihren Unterricht?

    Elisabeth Hofer (Speaker)

    18.07.2016

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  4. What we know about conceptual learning in open inquiry settings in science education

    Elisabeth Hofer (Speaker)

    24.08.2023

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  5. Welches Kontextverständnis braucht der inklusive Nawi-Unterricht

    Katja Weirauch (Speaker), Sybille Katrin Hüfner (Speaker), Simone Abels (Speaker) & Jürgen Menthe (Speaker)

    16.09.2021

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  6. Was ist Forschendes Lernen - Vorstellungen österreichischer ChemielehrerInnen

    Elisabeth Hofer (presenter) & Anja Lembens (Coauthor)

    06.09.2016

    Activity: Talk or presentationPresentations (poster etc.)Research

  7. "Warum müssen wir immer ein Protokoll schreiben?"

    Elisabeth Hofer (Plenary speaker)

    22.02.2022

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsTransfer

  8. Vortrag (Einladung): Rekonstruktive Analysemethoden in der Fachdidaktik anwenden

    Simone Abels (Lecturer)

    24.10.2016

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  9. Vortrag (Einladung): Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten

    Simone Abels (Speaker)

    19.05.2017

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...26 Next