Professorship for Business Administration, in Particular Innovation Management

Organisational unit: Section

Topics

Im Bereich der Forschung liegen Schwerpunkte auf Innovation im Gesundheitswesen, Technologiemanagement und Wandel. Wir verfolgen einen breiten Ansatz, indem wir Bezug nehmen auf wirtschafts-, sozial- und verhaltenswissenschaftliche Erkenntnisse.

Service offers

Die Professur bietet Lehrveranstaltungen im Bachelor-, Master- und Promotionsstudium zu den Themen Innovation, Wandel, Technologiemanagement und Forschungsmethoden an. Neben Vorlesungen und Seminaren werden jährlich Innovationsprojekte mit Unternehmen und anderen Organisationen durchgeführt. 

  1. Published
  2. Published

    Research and Development as a Competence Creating Business in a Business

    Fisscher, O. A. M., Visscher, K., Pearson, A. & Weisenfeld, U., 01.12.2001, In: Creativity and Innovation Management. 10, 4, p. 251-258 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Efficient Consumer Response : Supply Chain Management (SCM), Category Management (CM) und Radiofrequenz-Identifikation (RFID) als neue Strategieansätze

    Seifert, D., 2001, München: Hampp Verlag. 433 p. (Hamburger Schriften zur Marketingforschung; vol. 14)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  4. Published

    Technology management and collaboration profile: virtual companies and industrial platforms in the high-tech biotechnology industries

    Weisenfeld, U., Reeves, J. C. & Hunck.Meiswinkel, A., 01.01.2001, In: R&D Management. 31, 1, p. 91-100 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Managing technology as a virtual enterprise

    Weisenfeld, U., Fisscher, O., Pearson, A. & Brockhoff, K., 01.07.2001, In: R&D Management. 31, 3, p. 323-334 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Die Kundenorientierung von Mitarbeitern : Schlüsselgröße für den Unternehmenserfolg

    Thurau, C., 2002, Lohmar [u.a.]: Eul Verlag. 264 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  7. Published

    Customer Orientation of Service Employees—Toward a Conceptual Framework of a Key Relationship Marketing Construct

    Hennig-Thurau, T. & Thurau, C., 01.01.2003, In: Journal of Relationship Marketing. 2, 1-2, p. 23-41 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Engagement in innovation management: Perceptions and interests in the GM debate1

    Weisenfeld, U., 01.12.2003, In: Creativity and Innovation Management. 12, 4, p. 211-220 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Das Internet als Distributionskanal : Auswirkungen von Breitband auf das Kaufverhalten

    Gerdes, S., 2003, Wiesbaden: Deutscher Universitäts-Verlag. 308 p. (Wirtschaftswissenschaft: Entscheidungs- und Organisationstheorie)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  10. Published

    Risikokommunikation von Unternehmen : Modelle und Strategien am Beispiel gentechnisch veränderter Lebensmittel

    Gassert, K., 2003, Wiesbaden: Deutscher Universitäts-Verlag. 331 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 Next