Professorship of Business Administration, in particular Entrepreneurial Finance

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The Chair of Entrepreneurial Finance represents the field of Entrepreneurial Finance extensively in research and teaching and is the central interdisciplinary contact for financial economic issues and the topic of financial innovation at Leuphana University and for the metropolitan region. The exchange with our stakeholders from business, society and politics is a central pillar of our work.

Main research areas

As part of its research, the professorship deals with issues at the various interfaces between the areas of Entrepreneurial Finance and Corporate Finance as well as Sustainable Finance and Corporate Strategy. The professorship endeavours to make sustainable and relevant contributions to academic, social and political discourse within the scope of its research. In particular, this includes the publication of research findings in high-ranking international journals.

In teaching, the professorship covers a broad spectrum of different core topics in finance and stands for theoretically sound and quantitative-analytical courses with a recognisable application orientation, which are characterised by a continuous exchange with business practice. The professorship's courses are particularly embedded in the Bachelor's and Master's degree programmes of the Faculty of Management & Technology. In addition, the professorship is involved in various formats of complementary study programmes at Leuphana College and the Graduate School.

Recently viewed

Researchers

  1. Janina Kraus

Publications

  1. Lohnsteuer- und sozialversicherungsrechtliche Aspekte der Beschäftigung von Auftragnehmern für einen Auftraggeber
  2. Soziale Disparitäten des Kompetenzerwerbs und der Bildungsbeteiligung in den Ländern
  3. Gesund durch Gesundheitstourismus?
  4. Gesucht: Eine bessere ökonomische Bildung !?
  5. Kultur und Gesellschaft
  6. Räumliche Perspektivübernahme am Schulanfang - Symmetriebedingungen im Aufgabendesign
  7. Rekonstruktion pleistozäner und holozäner Landschafts- und Klimageschichte im nördlichen Mitteleuropa mithilfe limnisch-telmatischer und terrestrischer Sediment- und Bodenabfolgen
  8. Naturwissenschaften im Elternhaus
  9. Grundlagen organisationalen Wandels von Bildungseinrichtungen
  10. Der Referentenentwurf für ein Abschlussprüfungsreformgesetz - Wie wirken sich die geplanten Änderungen auf das Verhältnis zwischen Aufsichtsrat bzw. Prüfungsausschuss und Abschlussprüfer aus?
  11. Das Schaufenster für eine nachhaltige Entwicklung – ein innovatives Instrument der Umweltkommunikation
  12. Ordnungsverantwortung, Steuerungsverantwortung, Aufklärungsverantwortung
  13. Der Einbezug von Kunden in den Innovationsprozess
  14. Medienkultur im digitalen Wandel
  15. Mediatisierte Politikgestaltung? Medien, Expertise und politische Entscheidungsprozesse in wissenschaftsbasierten Themenfeldern
  16. Die Steuerberaterprüfung: Verfahrensrecht, Umsatzsteuerrecht, Erbschaftsteuerrecht, Grunderwerbsteuerrecht
  17. Fotografie als Weltanschauung
  18. Thesen zur Förderung nachhaltigen Konsums in Bildungseinrichtungen
  19. Handbuch Nachhaltigkeitskommunikation
  20. Kritik und Widerstand aus politiktheoretischer und politikdidaktischer Perspektive.
  21. Corporate Sustainability
  22. Berufsbildung 4.0 - Qualifizierung des pädagogischen Personals als Erfolgsfaktor beruflicher Bildung in der digitalisierten Arbeitswelt
  23. Ordnungsgemäßer baubetriebswirtschaftlicher Nachweis von veränderten Bauumständen
  24. Gemeinschaftsrechtlicher Staatshaftungsanspruch, Voraussetzungen