Junior professorship for Digital Teaching and Learning

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

How can we utilize artificial intelligence (AI) to enhance teaching and learning in a meaningful way?

How can we make constructive use of the possibilities offered by AI and educational technologies for teaching and learning? What digital skills and AI skills are required to actively shape the digital transformation of education - and how can we acquire these skills?

The department of digital teaching and learning addresses these and similar questions.

Recently viewed

Publications

  1. Zur Bedeutung der Selbstwirksamkeit für eine individuelle Förderung im Unterricht mit heterogenen Lerngruppen
  2. School leaders’ innovation-related self-efficacy: professional development and learning networks make a difference
  3. Stellvertretung als allgemeines Rechtsinstitut - zu Theorie, Dogmatik und Reichweite des Repräsentationsprinzips
  4. Die Erbensuche im Kollisionsrecht - von grenzüberschreitender "Menschenhilfe" zu internationaler Marktregulierung
  5. Bildnarrationen als Fundament zur Vermittlung von sprachlich-literarischen Kompetenzen in mehrsprachigen Klassen
  6. Arbuscular mycorrhizal fungi and goethite promote carbon sequestration via hyphal-aggregate mineral interactions
  7. Kapitalsystem und Europarecht - allgemeiner Verhältnismäßigkeitsvorbehalt im Zeichen der Niederlassungsfreiheit?
  8. Knowledge production and distribution of higher education institutions in the sway of global development trends
  9. KulturKlassiker: Pierre Bourdieu (1930–2002), Die feinen Unterschiede. Kritik der gesellschaftlichen Urteilskraft (1979)
  10. Abwärts in der Spirale? oder Wirkung und Nutzung von gewalthaltigen Bildschirmspielen durch Kinder und Jugendliche
  11. Zwischen Beanspruchung und Burnout: Wechselseitige Zufriedenheitszuschreibungen im System des lebenslangen Lernens
  12. Wissenschaftliches Schreiben und Forschen fördern. Ein Schreibtutorium für StudienanfängerInnen des Faches Deutsch
  13. Effects of anthropogenic disturbances on soil microbial communities in oak forests persist for more than 100 years
  14. Gesetz über Musterverfahren in kapitalmarktrechtlichen Streitigkeiten (Kapitalanleger-Musterverfahrensgesetz - KapMuG)