Institute of Marketing

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Marketing’s goal is to find academically grounded, practically relevant answers to strategically important marketing questions. The Institute’s members concentrate their research and instruction on the core marketing questions, above all brand and sales management, market and consumer psychology and tourism management. At the forefront of its activities are the networking of different academic disciplines, as well as an overall orientation toward finding applications.

Main research areas

The Institute of Marketing combines expertise from different areas of marketing research. The following topics and issues, which are predominantly interdisciplinary in character, are the focus of attention:

  •  Services marketing
  •  Tourism management
  •  customer relationship management
  •  Non-profit marketing
  •  Qualitative market research
  •  Advertising research
  •  Sales research
  •  Prerequisites for professional success in organizations

The research work of the institute's members is predominantly characterized by a pronounced application orientation.

  1. Published

    The effect of trust on quality in the culturally diverse tourism industry

    Bouncken, R. B., 01.09.2000, In: Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism. 1, 3, p. 85-104 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 05.2002, München: Piper Verlag. 223 p. (Piper; vol. 3820)

    Research output: Books and anthologiesBook

  3. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 01.2005, 2 ed. München [u.a.]: Piper Verlag. 223 p. (Piper; vol. 4454)

    Research output: Books and anthologiesBook

  4. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 2006, 1.limitierte ed. Frankfurt, Main; New York: Campus Verlag. 223 p. (Handelsblatt - Karriere und Management; vol. 2)

    Research output: Books and anthologiesBook

  5. Published

    Gemachter oder gelebter Tourismus? Destinationsmanagement und Tourismuspolitik

    Kreilkamp, E. (Editor), 2001, Wien: Linde Verlag. 178 p. (Management und Unternehmenskultur : Schriftenreihe der Europäischen Akademie Bozen ; vol. 3)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  6. Published

    So macht man Karriere: 17 Gesetze, die Sie kennen müssen

    Lürssen, J., 2003, 1. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 239 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsTransfer

  7. Published

    Knacken Sie die Karrierenuss! Alle Tools, die Sie brauchen

    Lürssen, J., 2003, 1. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 220 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsTransfer

  8. Published

    AIDA, reif für das Museum?

    Lürssen, J., 2004, In: Absatzwirtschaft. 47

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  9. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 09.2001, 1. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 223 p.

    Research output: Books and anthologiesBook

  10. Published

    So macht man Karriere: 17 Gesetze, die Sie kennen müssen

    Lürssen, J., 2007, Sonderediton Handelsblatt ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 239 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsTransfer

Previous 1 2 3 4 5 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Teresa Mangold

Publications

  1. Low-carbon energy controversies
  2. Role of scavengers in providing non-material contributions to people
  3. The Changing German Corporate Governance System
  4. "Nur in Deutschland selbst ließ sich das deutsche Geschehen - wenn überhaupt - begreifen."
  5. Musik und Medien
  6. „Perspektiven wechseln“ – Tagen unter Pandemiebedingungen
  7. Normalità, regolarità ed eccezione nelle arti di governo moderne Funzione del colpo di stato
  8. "Leut"
  9. Hast du heute schon gelebt?
  10. Learning about Relevance Concerning Cultural and Gender Differences in Chemistry Education
  11. Pleased accountants - happy environmentalists
  12. Erfolgspotentiale der Realisierung ethischer Ansprüche in der Umweltpolitik
  13. Sensorische Umweltsoziologie
  14. "In Town, Everyone Is on Their Own" Building Informal Risk Management Arrangements Among Urban Farmers in Dar es Salaam
  15. Von CSR zu Corporate Sustainability
  16. Al Kaida als aktueller Forschungsgegenstand
  17. Kritischer Konsum zwischen Reflexivität und Popularisierung – zur Einführung
  18. Civic education in Ethiopian schools
  19. The Schöningen Middle Pleistocene sequence
  20. Ein Ansatz zur Detektion emotionaler Erregung bei PKW-Fahrern mittels physiologischer Parameter
  21. Diesseits und jenseits der Worte
  22. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  23. Celestin Freinet’s printing press
  24. §86 Bußgeldvorschriften
  25. PopMusicology
  26. Vom Tableau zur entfesselten Kamera
  27. Living with ruins
  28. Konstruktives vom Kollegen
  29. Wie nutzen große Unternehmen das Internet, um über Nachhaltigkeit zu kommunizieren?
  30. Technik und Demokratie
  31. Trade Policy to Control Climate Change