Institute of Marketing
Organisational unit: Institute
Organisation profile
The Institute of Marketing’s goal is to find academically grounded, practically relevant answers to strategically important marketing questions. The Institute’s members concentrate their research and instruction on the core marketing questions, above all brand and sales management, market and consumer psychology and tourism management. At the forefront of its activities are the networking of different academic disciplines, as well as an overall orientation toward finding applications.
Main research areas
The Institute of Marketing combines expertise from different areas of marketing research. The following topics and issues, which are predominantly interdisciplinary in character, are the focus of attention:
- Services marketing
- Tourism management
- customer relationship management
- Non-profit marketing
- Qualitative market research
- Advertising research
- Sales research
- Prerequisites for professional success in organizations
The research work of the institute's members is predominantly characterized by a pronounced application orientation.
- 1989
- Published
Produktwissen und Kaufentscheidung: Einbeziehung des Produktwissens bei der Analyse von Kaufentscheidungen mit der Information-Display-Matrix
Lürssen, J., 1989, Frankfurt, Main: Peter Lang Verlag. 307 p. (Schriften zur empirischen Entscheidungsforschung; vol. 9)Research output: Books and anthologies › Monographs › Research
- 2000
- Published
The effect of trust on quality in the culturally diverse tourism industry
Bouncken, R. B., 01.09.2000, In: Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism. 1, 3, p. 85-104 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2001
- Published
Auf dem Weg zu den Kunden des Heilbades/Kurortes: Nutzung neuer elektronischer Vertriebswege im Gesundheitstourismus
Kreilkamp, E., 2001, In: Heilbad und Kurort. 53, 3, p. 40 1 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer
- Published
Die Universität im Wettbewerb: 10 Thesen zu einer stärkeren Wettbewerbsorientierung der Universitäten
Kreilkamp, E., 2001, Kompetenz und Kreativität: ine Universität in Entwicklung ; Hartwig Donner zum 60. Geburtstag . Heilmann, J. (ed.). Lüneburg: UNIBUCH Verlag, p. 23-30 8 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
E-Marketing als strategischer Erfolgsfaktor
Kreilkamp, E. & Schmücker, D., 2001, In: FVW international. 35, 5, p. 106 1 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
Gemachter oder gelebter Tourismus? Destinationsmanagement und Tourismuspolitik
Kreilkamp, E. (Editor), 2001, Wien: Linde Verlag. 178 p. (Management und Unternehmenskultur : Schriftenreihe der Europäischen Akademie Bozen ; vol. 3)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Zukunftsorientierte Tourismuspolitik in Deutschland: Ergebnisse des 3. Kolloquiums der DGT e.V.
Kreilkamp, E., 2001, Gemachter oder gelebter Tourismus?: Destinationsmanagement und Tourismuspolitik . Kreilkamp, E. (ed.). Wien: Linde Verlag, p. 57-66 10 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research
- Published
Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen
Lürssen, J., 09.2001, 1. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 223 p.Research output: Books and anthologies › Book
- 2002
- Published
Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen
Lürssen, J., 05.2002, München: Piper Verlag. 223 p. (Piper; vol. 3820)Research output: Books and anthologies › Book
- 2003
- Published
Knacken Sie die Karrierenuss! Alle Tools, die Sie brauchen
Lürssen, J., 2003, 1. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 220 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Transfer