ChemKon, ‎0944-5846

Journal

  1. Published

    Neon ist ein Gas und hat zwei Ringe – Zur Trennung der makroskopischen und submikroskopischen Ebene des Periodensystems

    Abels, S., Koliander, B., Plotz, T. & Heidinger, C., 09.2018, In: ChemKon. 25, 6, p. 238-242 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  2. Published

    „Protonen bei chemischen Reaktionen?“ – didaktische Rekonstruktion des Säure-Base-Konzepts nach Brønsted für die Sekundarstufe II

    Krebs, R. E., Hofer, E. & Lembens, A., 12.2023, In: ChemKon. 30, 8, p. 334-340 7 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. E-pub ahead of print

    Einstieg in die chemische Reaktion – inklusiv und kontextorientiert

    Hüfner, S., Sander, H., Frey, F., List, F., Brodhun, F., Hartmann, A., Schneide, O., Stanze, C. & Abels, S., 11.03.2025, (E-pub ahead of print) In: ChemKon. 2025, 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Recently viewed

Activities

  1. Probabilistische Skalierung mit ConQuest und MPlus - 2013
  2. Why do Firms Support Transnational Industrial Relations Arrangements? A Processual Lens
  3. Homo oeconomicus and its racialized Other
  4. University of Santiago de Compostela (Externe Organisation)
  5. Local and participatory water governance: A critical reflection
  6. Zeitschrift für Soziologie (Zeitschrift)
  7. Videos in der Lehrerbildung
  8. Vortrag: Corporate Volunteering. Konzepte und Fallstricke
  9. Conference presentation: Unblocking Women’s Paths to the Boardroom. A critical Note on the EC’s Plans to Regulate Board Diversity one-dimensionally
  10. Higher education interdisciplinary research for RCEs
  11. Education veering towards sustainability: Co-producing a set of indicators for assessing Education for Sustainable Development in German speaking countries
  12. Lehrerfortbildung 2013
  13. Fachbereich Informatik und Gesellschaft (IUG) der Gesellschaft für Informatik e. V. (GI) (Externe Organisation)
  14. Upscaling and Mainstreaming Sustainability Science in Higher Education
  15. Gutachter über die Qualität der Studienangebote und der Lehre
  16. Media Literacy in Foreign Language Education
  17. Core Practices als hochschuldidaktisches Strukturierungsprinzip zur Vernetzung von Theorie und Praxis?
  18. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  19. Cultures of Native North America
  20. European Democracy and its Critics
  21. Law School (Organisation)
  22. Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM/MINT Classroom.
  23. Intergenerational Justice Review (Zeitschrift)
  24. Routledge Taylor & Francis Group (Verlag)