Theorie-Praxis-Verzahnung als potentieller Förderer von Innovationen im Rechtschreibunterricht

Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

Event

Conference of the Working Group for Empirical Educational Research - AEPF 2018: Design i ng.Teacher. Ed ucation.

24.09.1826.09.18

Lüneburg, Germany

Event: Conference

Recently viewed

Activities

  1. Doktorand*innenworkshop „Prekarisierung, Arbeit und Geschlecht“ in Humboldt Universität zu Berlin
  2. Governing Communities through Music?: Governmentality Insights and Illustrations from Baltimore
  3. Statusseminar der Nachwuchsforschungsgruppen im Rahmen der Sozial-ökologischen Forschung 2012
  4. International Conference: Cooperation or Conflict? Economics of Natural Resources and Food - 2013
  5. Organizing temporality: A practice perspective on the multilayered architecture of accelerators
  6. The Dual Role of Price on Consumers' Purchase Intentions of Hedonic Versus Utilitarian Products
  7. Crisis, Unrest, Common Sense. Environmental Societies of Control in the Films of Melanie Gilligan
  8. Creating Space for Academic Feedom: Progressive Liberal Education in a German Public University
  9. Enriching Higher Education through community engagement: Networking for Sustainable Development
  10. Computer Simulations in Design. How Social Media meet Computational Methods in Design Processes
  11. Switching on the lights inside the black box: How computer simulations observe the unobservable
  12. Tagung der Sektion Land- und Agrarsoziologie der Deutschen Gesellschaft für Soziologie - DGS 2015
  13. 18th Annual Conference of The International Society for New Institutional Economics - ISNIE 2014
  14. Publishing without perishing: How to publish in English- speaking journals with high impact rates
  15. Bourdieu's political capital revisited – Artists' political activities in view of the field theory
  16. "How states deal with sustainability politics. The example of Germany. Findings and interpretation."
  17. ZEP - Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik (Fachzeitschrift)
  18. Saubere Autos. Umweltversprechen des autonomen Fahrens und Emissionsforschungen seit den 1950ern

Publications

  1. Der Gold Standard als Garant für die Nachhaltigkeit von CDM-Projekten in Entwicklungsländern?
  2. "Taking the pulse" of doctors and nurses to reduce pharmaceutical residues in the water cycle
  3. Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs
  4. Bildung für nachhaltige Entwicklung und ihre Potenziale für eine zukunftsfähige Grundschule
  5. Performanzbedingungen und Validierungsstrategien bei der Bilanzierung von Sozialkompetenzen
  6. Daseinsvorsorge, Wettbewerbsentwicklungen und die Sozialberufe – Sozialmanagerinnen in Europa
  7. Scham - eine 'vergessene' Emotion in der historisch-politischen Bildung zum Nationalsozialismus?
  8. Können wir sprachförderliche Merkmale der Lehrersprache aus dem Unterricht identifizieren?
  9. Activating an Integrative Mindset Improves the Subjective Outcomes of Value-Driven Conflicts
  10. Constructions and Reconstructions. The Architectural Image between Rendering and Photography
  11. Vertrag zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft (EGV) : Artikel 25 [Verbot von Binnenzöllen]
  12. An die Philipper und gegen das Imperium Romanum? Potenziell Anti-Römisches im Philipperbrief
  13. Umgang mit Pestiziden und deren Transformationsprodukten bei der Regenwasserbewirtschaftung
  14. Editorial: Courts in Context. An Empirical Re-Evaluation of Categorization in the Asylum Regime
  15. Do persistent organic pollutants reach a thermodynamic equilibrium in the global environment?
  16. A Multimethod Latent State-Trait Model for Structurally Different and Interchangeable Methods
  17. Erwerb von Schlüsselkompetenzen ermöglichen. Nachhaltige Entwicklung in der Hochschulbildung
  18. The city as an entertainment machine / Neo-bohemia, art and commerce in the postindustrial city
  19. Regionale Weiterbildung – Chance oder Sackgasse für Frauen in Sozialen und Gesundheitsberufen
  20. Recurring patterns and blueprints of industrial symbioses as structural units for an it tool
  21. Coping with distance learning during COVID-19 and its impact on students' emotional experiences
  22. Entwicklung eines Bildungskonzepts für Nachhaltigkeit für Institutionen des Elementarbereichs
  23. Explaining implementation deficits through multi-level governance in the EU's new member states
  24. Giving is a question of time: response times and contributions to an environmental public good
  25. Identification of phototransformation products of thalidomide and mixture toxicity assessment
  26. SusTelling in the Reception Lab – On How Young Adults Perceive Storytelling for Sustainability
  27. Sozialräumliche Segregation von Migrantenhaushalten als Ansatzpunkt der Integratiosförderung?
  28. Erste Erfahrungen mit dem neuen Wahlrecht für die Personalvertretungen im Lande Niedersachsen
  29. Verzichtserklärung und Einziehung nach der Reform der strafrechtlichen Vermögensabschöpfung
  30. Weiterschreiben. Anschlüsse an Rebecca Ardners »Affirmation und Negation als Figuren der Kritik«