- //
- Start
- //
- Activities
- //
- SPRIB (Journal)
- //
SPRIB (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
- Didactics of the German language
Research areas
Related by journal
Neue "Umbrüche" für Mehr-Bildungs-Sprachigkeit in der Interkulturellen Sozialisation von Erzieherinnen und Erziehern in Niedersachsen
Neumann, A. & Tessmer, E., 06.2018, In: SPRIB. 1, 1, p. 67-81 15 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
Sprachliche Vielfalt in einer Schule der Vielfalt?
Astrid Neumann (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Education
Journal for Educational Research Online (Journal)
Astrid Neumann (Reviewer)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Sprachbildendes Engagement durch Partizipation in der Lehrer:innenbildung: Implementation von Service Learning durch das Projekt LehrWEP
Saskia Samland (Speaker) & Astrid Neumann (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Herausforderungen und Entwicklungen bei der Messung schriftsprachlicher Fähigkeiten
Astrid Neumann (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Lehrer:innenbildung im Fach Deutsch: Weiterentwicklung von sprachbildendem Engagement durch Partizipation
Saskia Samland (presenter) & Astrid Neumann (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
DigiSchreib - Ein Instrument zur Unterstützung von Lehrkräften bei Auswahl und Einsatz digitaler Schreibtools
Charlotte Wendt (Speaker) & Astrid Neumann (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Entwicklung eines Lehrkonzepts zur Implementierung von Medien für einen digital-gestützten Deutschunterricht im berufsbildenden Lehramt
Charlotte Wendt (presenter) & Astrid Neumann (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Fachwissen = Fachdidaktisches sprachliches Wissen? Eine quantitative Studie zum Verhältnis von schriftstrukturellem Fachwissen und Pedagogical Language Knowledge zukünftiger Lehrkräfte.
Astrid Neumann (presenter), Kimberly Menzel (presenter), Hanne Brandt (Coauthor) & Swantje Weinhold (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
DigiSchreib - A tool to support teachers in the selection and use of digital writing tools
Charlotte Wendt (Speaker) & Astrid Neumann (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Teachers' attitudes towards digital writing tools in multilingual German vocational schools
Charlotte Wendt (Speaker) & Astrid Neumann (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research