Nachhaltigkeit und Digitalisierung verpflichtend beim betrieblichen Ausbildungspersonal

Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsTransfer

Event

Connecting.CSR 4.0-Online-Workshops zu Digitalisierung und CSR - 2021

29.09.2104.10.21

Event: Workshop

Recently viewed

Activities

  1. Salongespräche zur Nachhaltigkeit zu aktuellen Forschungsthemen der Nachhaltigkeit 2011
  2. Arts and culture as urban development tool: a comparative study in Baltimore and Hamburg
  3. Science Slam und die Darstellung von ‚Tatsachen‘- eine Vergessenheit der Wissensproduktion?
  4. Kompetentes Klassenmusizieren: Prozesse und Produkte phasenübergreifender Zusammenarbeit
  5. Going Mobile, Doing Ritual. Genderingprozesse in der Mobilkommunikation am Beispiel Japan
  6. Communicating for Sustainable Consumption: Conceptual Explorations and a Research Agenda
  7. Case study research on sustainable supply chain management: What evidence has been found?
  8. Degradation-resistant antibiotics delay germination and growth of two crop plant species
  9. Komplexe Systeme transformieren I - Interdisziplinäre Zusammenarbeit (Nachhaltiger Konsum)
  10. Frühjahrstagung der Gesellschaft für Chemische Technik und Biotechnologie - DECHEMA 2017
  11. The concept of a sustainable use of biocidal active substances – applied to rodenticides
  12. „Gemeinsam sind wir stark“: zur Arbeit in Theorie-Praxis-Netzwerken in der Lehrkräftebildung
  13. Annual Meeting of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland - GfÖ 2016
  14. Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.
  15. Participatory research from the ‘Sentipensar’ concept: towards the plurality of knowledge
  16. El proyecto “Enseñar y aprender sustentabilidad” - resultados de la evaluación científica
  17. Korrkete Antwort, Erklärung oder Hint & Try again — Welches Feedback präferieren Lernende?

Publications

  1. The role of tree crown on the performance of trees at individual and community levels
  2. Quantitative and qualitative insights into consumers’ sustainable purchasing behaviour
  3. Unprecedented long-term genetic monomorphism in an endangered relict butterfly species
  4. Die Diagnostica als Organ für diagnostische Fragen in allen Bereichen der Psychologie?
  5. Cultural Evolution Shifts the Source of Happiness from Religion to Subjective Freedom
  6. "The (real) world is not enough:" Motivational drivers and user behavior in virtual worlds
  7. Organic matter priming by invasive plants depends on dominant mycorrhizal association
  8. Wood anatomy reflects the distribution of Krascheninnikovia ceratoides (Chenopodiaceae)
  9. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 24 [Abschluss internationaler Abkommen]
  10. Climate and land use affect genetic structure of Stipa glareosa P. A. Smirn. in Mongolia
  11. Gender Mainstreaming – Relevanz und Herausforderung für Natur- und Umweltschutzverbände
  12. Assessment for Transformation – Higher Education Thrives in Redefining Quality Systems
  13. Do African Parties Contribute to Democracy? Some Findings from Kenya, Ghana and Nigeria
  14. Schulische und außerschulische Bildungsangebote für Biologie ganzheitlich betrachten
  15. “Circuits of Commons”: Exploring the Connections Between Economic Lives and the Commons
  16. Interconnected place-based social–ecological research can inform global sustainability
  17. Anwendungen des maschinellen Lernens in der Produktion aus Auftrags- und Produktsicht
  18. A Geometric Approach to Decouple Robotino Motions and its Functional Controllability
  19. Identification of multi-fault in rotor-bearing system using spectral kurtosis and EEMD
  20. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
  21. Exkurs: Initiativen zur Verbesserung von Arbeitsstandards in der Bekleidungsindustrie
  22. Paralympischer Sport: Eine Analyse von Leistungssportkarrieren im Rollstuhlbasketball
  23. Réfléxivité et Système. Le débat sur l'ordre et L'auto-organisation dans les années 1970
  24. A Theory-Based Teaching Concept To Embed Sustainability In The Engineering Curriculum