Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM Classrooms

Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsEducation

Joannis Kaliampos - Speaker

Going Green is a transatlantic school project that fosters interest in innovative sustainability research across the curriculum including the humanities, languages and STEM/MINT subjects, to encourage civic engagement, and develop job qualifications for young people. It is part of the Moodle-based blended learning platform Teach About US. In this workshop, participants will:
— explore local and regional case studies of sustainable policies and citizen action in the U.S.
— review a fully developed project curriculum for teaching sustainability and American studies in the English-language classroom (aligned with EFL curricula in Germany for the Sekundarstufe II)
— analyze sample learner products and project ideas by previous participants
— experiment with hands-on interactive teaching materials and blended learning tasks on a learning platform (a print-ready PDF version is also available), including approaches to scaffold online collaboration in English
— develop ideas to start their own local and/or transatlantic sustainability projects at their schools
More information: http://www.teachaboutus.org/ (tab “Sustainability”)
26.06.2019

Recently viewed

Publications

  1. The Role of Sustainable Entrepreneurship in Sustainability Transitions
  2. Anke Wegner / Ǐnci Dirim (Hrsg.). Mehrsprachigkeit und Bildungsgerechtigkeit
  3. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der vorschulischen Bildung
  4. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung
  5. Understanding Similarities and Differences of Digital Health Platforms
  6. Comedy in Serie : medienwissenschaftliche Perspektiven auf ein TV-Format
  7. Rechtliche und institutionelle Rahmenbedingungen der Schulsozialarbeit
  8. Verfahren zur Bestimmung der Neigung zur Verockerung und System hierfür
  9. VERFAHREN ZUR BESTIMMUNG DER NEIGUNG ZUR VEROCKERUNG UND SYSTEM HIERFÜR
  10. Begleitung von Lehrenden bei der Implementierung von Forschendem Lernen
  11. Contextualizing the relationship between self-commitment and performance
  12. Wissenschaftliches Schreiben im Zeitalter von KI gemeinsam verantworten
  13. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  14. Externe Rotation, Begrenzung von Prüfung und Beratung sowie Joint Audits
  15. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  16. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  17. Traditional and modern ageism as predictors of workplace discrimination
  18. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  19. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  20. Career Decision Making, Stability and Actualization of Career Intentions
  21. Somewhere over the Rainbow: Sexual Orientation Discrimination in Germany
  22. Exports and Profitability -First Evidence for German Manufacturing Firms
  23. Jugendhilfe-Ombudsstellen aus wohlfahrtsstaatssoziologischer Perspektive
  24. Portraits von Underdogs. Bd. I: Lebenswelt und Biografie von Jungarbeitern
  25. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management
  26. Ductility and fracture behavior of cold spray additive manufactured zinc
  27. Mobile technologies, from telecommunication to media, ed. by Gerard Goggin ...
  28. Contexts and pragmatic strategies of COVID-19 related cartoons in Nigeria
  29. Bill Yousman: Prime Time Prisons on U.S. TV. Representation on Incarceration
  30. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  31. A two-step approach for the prediction of mood levels based on diary data
  32. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kommunalverwaltung
  33. Zur Internalisierung von Lebenslangem Lernen an europäischen Hochschulen.
  34. Lernprozesse in der Berufsausbildung Nachhaltigkeitsorientiert gestalten
  35. Zum Verhältnis von Emotionalität und Rationalität in der Sozialpädagogik
  36. Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions
  37. An analytical approach to evaluating monotonic functions of fuzzy numbers
  38. Chemieunterricht in Bewegung – Forschendes Lernen am Thema „Chromatographie“