Toward a lifespan metric of reading fluency

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Much evidence suggests complexity in cognitive and motor task performances [Gilden, 2001]. The present study builds upon this work, treating reading of text as a kind of complex coordination or coupling between reader and reading conditions. Three self-paced reading conditions presented connect text in units of different sizes: word, phrase, or sentence units, and repeatedly measure times between spacebar presses to advance the text. The three conditions reveal different patterns across the data. These patterns were evaluated using fractal analyses and Recurrent Quantification Analyses to distinguish highly fluent readers, PhD candidates in English literature, from competent but less fluent undergraduate readers.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftInternational Journal of Bifurcation and Chaos in Applied Sciences and Engineering
Jahrgang21
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)1173-1192
Anzahl der Seiten20
ISSN0218-1274
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 04.2011
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The reciprocal iso-inhibition volume concept
  2. Prevalence of depression in cancer patients
  3. Qualitative human error analysis in medicine
  4. Didaktik des Sachrechnens in der Grundschule
  5. Data-driven analyses of electronic text books
  6. Das Schaudern ist der Menschheit bestes Teil
  7. Empirical research on mathematical modelling
  8. The perceived fairness of layoffs in Germany
  9. § 289 c Inhalt der nichtfinanziellen Erklärung
  10. Pädagogische Theorien und pädagogische Praxis
  11. ADORE - Teaching Adolescent Struggling Readers
  12. Scripting a distance-learning university course
  13. Falsches Spiel. Die Grenzen eines Ressentiments
  14. Merkmale guter Evaluation und Selbstevaluation
  15. Determination of vapor-phase PAH in ambient air
  16. § 315 d Konzernerklärung zur Unternehmensführung
  17. European and national law in history and future
  18. Kommentierung von: Art. 49 EUV: Beitritt zur Union
  19. Das Empire, der Nordwesten und der Rest der Welt
  20. Das Konzept von Lesekompetenz in der DESI-Studie
  21. Hartz IV für von Misshandlung betroffene Frauen
  22. IGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung
  23. Symbolische Formen und Identitätskonstruktionen
  24. Kommentierung von Art. 53 EUV: Unbegrenzte Geltung
  25. Understanding the Dark Side of Costly Punishment
  26. Bildung, Sozialisation und soziale Ungleichheiten
  27. Kommunikation und Bildung – dem Klima auf der Spur
  28. Medienbiografie und Familie – Jugendliche erzählen
  29. Media Freedom and the Escalation of State Violence
  30. Auswahlbibliografie zur Kinder- und Jugendliteratur
  31. Regulierung der Abschlussprüfung nach dem FISG-RegE
  32. The relation of mindfulness and prosocial behavior
  33. A family member's death increases religious activity
  34. Professionswissen in den Naturwissenschaften (ProwiN)
  35. Wirkung von Lehrerfortbildungen auf Lehrerexpertise
  36. Patient-reported outcomes in rehabilitation research