The Oxford Handbook on Media, Technology and Organization Studies

Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienTransfer

Authors

Our most basic relationship with the world is one of technological mediation. Nowadays our available tools are digital, and increasingly what counts in economic, social, and cultural life is what can be digitally stored, distributed, replayed, augmented, and switched. Yet the digital remains very much materially configured, and though it now permeates nearly all human life it has not eclipsed all older technologies.

This Handbook is grounded in an understanding that our technologically mediated condition is a condition of organization. It maps and theorizes the largely unchartered territory of media, technology, and organization studies. Written by scholars of organization and theorists of media and technology, the chapters focus on specific, and specifically mediating, objects that shape the practices, processes, and effects of organization.

It is in this spirit that each chapter focuses on a specific technological object, such as the Battery, Clock, High Heels, Container, or Smartphone, asking the question, how does this object or process organize? In staying with the object the chapters remain committed to the everyday, empirical world, rather than being confined to established disciplinary concerns and theoretical developments.

As the first sustained and systematic interrogation of the relation between technologies, media, and organization, this Handbook consolidates, deepens, and further develops the empirics and concepts required to make sense of the material forces of organization.
OriginalspracheEnglisch
ErscheinungsortOxford
VerlagOxford University Press
Anzahl der Seiten560
ISBN (Print)9780198809913
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 12.12.2019

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. A closer look at German Cost Accounting Methods
  2. Von der Fremdevaluation zur Selbstevaluation
  3. UNESCO Chair in Higher Education for Sustainable Development
  4. Eigenverantwortliche Schule - eine Chance für die Ganztagsschule?
  5. Politikberatung durch Bürgergutachten?
  6. Die Bedeutung transdisziplinärer Kooperationen an Hochschulen
  7. Environmental Management Accounting for Cleaner Production: The Case of a Philippine Rice Mill
  8. Innovative IT-gestützte Ansätze zur Bewertung der Gesprächsqualität in Telefonverkaufsgesprächen
  9. The German Capital Markets Model Case Act (KapMuG): a European role model for increasing the efficiency of capital markets?
  10. The Influence of Affective States on Driving Behavior of Novice and Young Drivers
  11. Tagungsbericht
  12. Das bisschen Grundschule
  13. Ikonisches Erzählen als Einheit von Realität und Imagination
  14. Fluid Politics: Reclaiming Critical Studies in Psychiatry as a Progressive Issue
  15. Gustave Courbet in seinen Selbstdarstellungen
  16. Einleitung
  17. 2016 Emerald Africa Academy of Management Trailblazer Awardee
  18. Verändern: Zielklärung, Planung und Ressourcenprüfung im persönlichen Entwicklungsplan
  19. Mit Schätzaufgaben zu einem adäquaten Verständnis von Messungenauigkeiten
  20. Die Grundschul-Bibel:
  21. Der Lehrer als Experte
  22. Chemische Stoffe in der Umwelt
  23. Böses auf Erden?
  24. Synchronisation und Desynchronisation von Innovationsprozessen?
  25. Soziale Herkunft und Kompetenzerwerb
  26. Wie Spiele Aussagen vermitteln
  27. Rollenspiel im Seminar
  28. Leistungsermittlung von Sielbauwerken
  29. Atypische Beschäftigungsverhältnisse
  30. Die Geschichte einer gescheiterten Übersetzung?
  31. Nord-Süd-Gefälle bei Verwaltungskosten in der Gesetzlichen Krankenversicherung