The Business Case for Corporate Social Responsibility: A Company-Level Measurement Approach for CSR

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

Authors

Although theoretical and empirical research often points to a positive relation between CSR and company competitiveness, approaches to measure the company-specific business impacts of CSR are missing in the current literature. However, such an approach could strengthen the overall CSR involvement and support rational decision-making in this area. This paper thus focuses on the question how to measure the business impact of CSR activities from a company perspective. Using a theoretical approach a multi-step measurement model is developed that allows managers to evaluate their company-specific business case for CSR. A case example illustrates the use of the model in practice.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftEuropean Management Journal
Jahrgang26
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)247-261
Anzahl der Seiten15
ISSN0263-2373
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.08.2008

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Social Upgrading in the Bangladeshi Garment Sector Since Rana Plaza
  2. Zustände der Malerei
  3. Hörbücher und das simultane Lesen und Hören im Deutschunterricht
  4. Entrepreneurship and professional service firms
  5. Impact of prescribed burning on a heathland inhabiting spider community
  6. Comparative Children's Literature
  7. Prefiguring Sustainability
  8. Digital Citizenship in the Interactive Dissemination and Perception of Cultural Heritage
  9. How we never became posthuman
  10. The Non-Ratification Scenario: Legal and Practical Responses to Mixed Treaty Rejection by Member States
  11. The inverse hockey stick effect
  12. Gesellschaftliche Rahmenbedingungen von Lehren und Lernen
  13. Mainstreaming von Klimarisiken und -chancen im Finanzsektor
  14. Validierung eines Fragebogens zur Erfassung der Anzahl von Telefonnummern
  15. Ein generatives Model der Vernunft im Anschluß an Hannah Arendt
  16. §395: Verschwiegensheitspflicht
  17. Können Corporate-Governance-Variablen die Qualität der Vergütungsberichte positiv beeinflussen?
  18. „Sie wunderten sich, dass er mit einer Frau sprach“
  19. Diverse values of nature shape human connection to dryland landscapes in Spain
  20. Uncontrolled eating in healthy women has limited influence on food cue reactivity and food-related inhibitory control
  21. Internationales Projektmanagement in der interkulturellen Forschung – am Beispiel des Projektes iGOES
  22. Das 6-Punkte-Programm für besseres Reiten
  23. Personalforschung in der Praxis
  24. Das Online-Tagebuch für Lehrkräfte und Schulleitungen
  25. Soziale Kompetenz in der Hauptschule fördern