Teaching pragmatic competence with corpora: Intensification in expressions of gratitude across varieties

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

This chapter considers the use of corpora as a resource in the teaching of pragmatic competence. It presents an online corpus task for teachers to use in the foreign language classroom aiming a) at examining intensification patterns in the expression of gratitude in English in online communication and b) at investigating intralingual pragmatic variation across the varieties of English, in the present case in British English and Irish English.
OriginalspracheEnglisch
TitelPragmatische Kompetenzen im schulischen Fremdsprachenunterricht
HerausgeberKaren Glaser, Holger Limberg
Anzahl der Seiten33
ErscheinungsortBerlin
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum2020
Seiten105-137
ISBN (Print)978-3-631-82809-0
ISBN (elektronisch)978-3-631-82949-3, 978-3-631-82950-9, 978-3-631-82951-6
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2020

Links

DOI