Tackling the knowledge-action gap in sustainable consumption: insights from a participatory school programme
Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
Authors
In the international policy discourse on sustainable consumption and production, education is acknowledged to be a powerful tool in changing unsustainable patterns of consumption. Current educational policies and programmes have responded to the consumption challenge mainly by including and addressing consumption issues in formal tuition in different subjects. This article criticises such a perspective for neglecting informal and non-cognitive consumer learning processes that take place outside the classroom. As a more comprehensive approach to consumer learning in school settings, a whole-school approach is outlined. The article reports on some insights of an empirical study that examined the relevance of active participation in, and exposure to, activities promoting sustainable consumption at schools.
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Zeitschrift | Journal of Education for Sustainable Development |
Jahrgang | 6 |
Ausgabenummer | 2 |
Seiten (von - bis) | 301-312 |
Anzahl der Seiten | 12 |
ISSN | 0973-4082 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 01.09.2012 |
- Bildung für nachhaltige Entwicklung
Fachgebiete
Zugehörige Projekte
BINK - Beitrag von Bildungsinstitutionen zur Förderung nachhaltigen Konsums bei Jugendlichen und jungen Erwachsenen
Projekt: Forschung
Der Beitrag von Schule zur Bewältigung der globalen Konsumherausforderung: Konzeptionelle Klärungen und empirische Beiträge im Spannungsfeld zwischen Erziehungs- und Nachhaltigkeitswissenschaft.
Projekt: Dissertationsprojekt