Sustainability in Higher Education: Psychological Research for Effective Pedagogy

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Psychological theory and research can make key contributions to sustainability scholarship and practice, as is demonstrated here in the field of higher education pedagogy. College students undergo profound changes in epistemological assumptions and in identity during their undergraduate years. Data on the Measure of Intellectual Development for students participating in learner-centred pedagogies at Western Washington University in Bellingham, Washington, showed a trend toward more complex thinking by these students (N=153). Qualitative data on student identity development associated with transdisciplinary, project-based campus sustainability courses were collected at Canada’s University of Prince Edward Island and at Western Washington University in Bellingham. Findings revealed the identity of “learner” blending with that of “change agent”; a greater sense of identity in relation to the campus community and the different perspectives of its stakeholders, the sustainability movement; and a sense of empowerment backed up by practical skills. Sustainability poses new challenges for intellectual-moral development and identity development. Psychological theory gives insights into how pedagogies should be designed to challenge students just beyond their level of intellectual, moral, and identity development, in order to expose them to intellectual-moral growth and identity alternatives conducive to the complexities of sustainability advocacy and practice.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftCanadian Journal of Higher Education
Jahrgang40
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)51-77
Anzahl der Seiten27
ISSN0316-1218
PublikationsstatusErschienen - 2010

Dokumente

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Religion aus kultursoziologischer Perspektive
  2. Iran: Streit um Urananreicherung gefährdet Ausbau der Öl- und Erdgasgewinnung und führt zu Spannungen auf dem Ölmarkt
  3. Aufgabenkultur im Unterricht
  4. Buch 11: Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  5. Health and Health Literacy in Teacher Education: Comparative Analyses of Student Teachers and Teacher Trainees
  6. Offene Hochschule Lüneburg
  7. Die Verankerung des Lebenslangen Lernens im Berufsbewusstsein von Erwachsenenbildnern. Erste Ergebnisse einer Analyse von Gruppendiskussionen mit unterschiedlichen pädagogischen Berufsgruppen
  8. Effekte der (mittleren) Klassenleistung auf die individuelle Leistungsentwicklung:
  9. Die Notwendigkeit der Verhandlung widersprüchlicher Anforderungen an das Lehren von Chemie an einer inklusiven Schule – Eine Fallstudie
  10. Ökosozial ist sexy
  11. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 26 [Generalsekretär; Hoher Vertreter]
  12. Rezension von: Schrader, J., Hohmann, R., & Hartz, S. (Hrsg.) (2010). Mediengestützte Fallarbeit. Konzepte, Erfahrungen und Befunde zur Kompetenzentwicklung von Erwachsenenbildnern.
  13. Legal regimes for regional climate protection and the protection of the seas as dominant topics in international environmental policy and law-conclusion
  14. § 291 Prozesszinsen
  15. Diversifizierte Wege in die Hochschule - Erfahrungen der Leuphana Universität Lüneburg
  16. Digitale Transformation in der Bildungslandschaft - ein mehrperspektivischer Zugang
  17. Testitems zur qualitativen Untersuchung der Ressourcen von Physiklehrkräften beim Bewerten schriftlicher Schülerleistungen in Physik
  18. Ein fächerübergreifendes Kategoriensystem zur Analyse und Konstruktion von Aufgaben
  19. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 682)
  20. Wertorientiertes Nachhaltigkeitsmanagement mit der Sustainability Balanced Scorecard
  21. Leben nach Wahl? Zur medialen Inszenierung von Lebensführung und Anerkennung
  22. Wann ersetzen Stakeholder Marktprozesse durch Macht?
  23. Die Präsentationsform von Aufgaben und die Mathematikleistung von Kindern als Untersuchungsgegenstand einer Studie zum räumlichen Vorstellungsvermögen
  24. Geschlechterverhältnisse & Nachhaltigkeit
  25. Luxury Brands as Employers
  26. German Academia heading for sustainability?
  27. Praedicatio Identica
  28. Kostenloser öffentlicher Nahverkehr
  29. Von der Sozialwirtschaft zum Public Management
  30. Innovation statt Depression - jetzt die Krise nutzen!