Sustainability in Higher Education: Psychological Research for Effective Pedagogy

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Psychological theory and research can make key contributions to sustainability scholarship and practice, as is demonstrated here in the field of higher education pedagogy. College students undergo profound changes in epistemological assumptions and in identity during their undergraduate years. Data on the Measure of Intellectual Development for students participating in learner-centred pedagogies at Western Washington University in Bellingham, Washington, showed a trend toward more complex thinking by these students (N=153). Qualitative data on student identity development associated with transdisciplinary, project-based campus sustainability courses were collected at Canada’s University of Prince Edward Island and at Western Washington University in Bellingham. Findings revealed the identity of “learner” blending with that of “change agent”; a greater sense of identity in relation to the campus community and the different perspectives of its stakeholders, the sustainability movement; and a sense of empowerment backed up by practical skills. Sustainability poses new challenges for intellectual-moral development and identity development. Psychological theory gives insights into how pedagogies should be designed to challenge students just beyond their level of intellectual, moral, and identity development, in order to expose them to intellectual-moral growth and identity alternatives conducive to the complexities of sustainability advocacy and practice.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftCanadian Journal of Higher Education
Jahrgang40
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)51-77
Anzahl der Seiten27
ISSN0316-1218
PublikationsstatusErschienen - 2010

Dokumente

Links

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Meikel Soliman

Publikationen

  1. Handbuch Sportspiel, hrsg. von Andreas Hohmann ... Mit Beitr. von: T. Alkemeyer ...
  2. Fatty Acid Profile of the Initial Oral Biofilm (Pellicle)
  3. Kein Preis für Genauigkeit - Preise für Sekundärregelleistung in Deutschland diskriminierend?
  4. Internationales und Europäisches Finanzmarktrecht
  5. Students’ perceptions toward academic competencies
  6. Gesundheitsarbeit in der Sozialpädagogischen Familienhilfe
  7. Lehrerfortbildungen unter der Lupe
  8. Derzeitiger Stellenwert von Gender Mainstreaming bei der Einführung gestufter Studiengänge
  9. Ermittlung von Präferenzen verschiedener Anspruchsgruppen für die Landschaft in einem Schutzgebiet
  10. Die Bedeutung der Lerngelegenheiten im Lehramtsstudium und deren individuelle Nutzung für den Aufbau des bildungswissenschaftlichen Wissens
  11. Untersuchung der Knickstabilität eines Doppelgelenks für einen zweibeinigen Schreitroboter unter Unsicherheit
  12. Anatomia della nazione. Dalla formula trinitaria alle forme della produzione di popolazione
  13. Kulturelles Erbe und Tourismus
  14. Nicht vollstreckbares Schmerzensgeld - eine Gerechtigkeitslücke
  15. „Im Mathematikunterricht muss man auch mit Sprache rechnen!“ – Sprachbezogene Fachleistung und Unterrichtswahrnehmung im Rahmen mathematischer Sprachförderung
  16. Erfolgsstrategien im Gesundheitstourismus
  17. Feuer kann man nicht nur sehen
  18. Offene Hochschule Lüneburg
  19. Die Notwendigkeit der Verhandlung widersprüchlicher Anforderungen an das Lehren von Chemie an einer inklusiven Schule – Eine Fallstudie
  20. Robichaud, Andrew A.: Animal City. The Domestication of America, 352 S., Harvard UP, Cambridge, MA/London 2019.
  21. Zukunftslabor Produktion
  22. Komplexe prädikate in resultativen konstruktionen
  23. Welche Faktoren beeinflussen das Erleben von Freude am Schulsport im Jugendalter?