Sustainability in Higher Education: Psychological Research for Effective Pedagogy

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Psychological theory and research can make key contributions to sustainability scholarship and practice, as is demonstrated here in the field of higher education pedagogy. College students undergo profound changes in epistemological assumptions and in identity during their undergraduate years. Data on the Measure of Intellectual Development for students participating in learner-centred pedagogies at Western Washington University in Bellingham, Washington, showed a trend toward more complex thinking by these students (N=153). Qualitative data on student identity development associated with transdisciplinary, project-based campus sustainability courses were collected at Canada’s University of Prince Edward Island and at Western Washington University in Bellingham. Findings revealed the identity of “learner” blending with that of “change agent”; a greater sense of identity in relation to the campus community and the different perspectives of its stakeholders, the sustainability movement; and a sense of empowerment backed up by practical skills. Sustainability poses new challenges for intellectual-moral development and identity development. Psychological theory gives insights into how pedagogies should be designed to challenge students just beyond their level of intellectual, moral, and identity development, in order to expose them to intellectual-moral growth and identity alternatives conducive to the complexities of sustainability advocacy and practice.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftCanadian Journal of Higher Education
Jahrgang40
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)51-77
Anzahl der Seiten27
ISSN0316-1218
PublikationsstatusErschienen - 2010

Dokumente

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Gesundheitsarbeit in der Sozialpädagogischen Familienhilfe
  2. Herausforderungen der Demokratie: Zukunftsprobleme und ihre Verarbeitung
  3. Notting Hill Gate 5
  4. Emotionsregulation: Überblick und kritische Reflexion des aktuellen Forschungsstandes
  5. Die Reform des europäischen Kartellrechts – am Ende eines langen Weges?
  6. An die Philipper und gegen das Imperium Romanum? Potenziell Anti-Römisches im Philipperbrief
  7. Sachunterricht für das 21. Jahrhundert - Weltorientierung durch Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  8. Governing Agricultural Biotechnologies in the United States, the United Kingdom, and Germany
  9. Fate of phenothiazine pharmaceuticals during Fenton process
  10. Auswahl des Prüfers für Nachhaltigkeitsberichte nach der geplanten Umsetzung der Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD)
  11. Élie Faures Cineplastik oder vom Kino und Bilden der Künste
  12. "Crisis are looming all around". Viewpoints of young people in residential group care during the COVID-19 pandemic
  13. Dogmatik, evangelischer Glaube im Kontext der Weltreligionen, ein Lehrbuch
  14. Lautes Denken als Forschungsinstrument für grammatikdidaktische Fragestellungen?
  15. BilMoG: Ansatzwahlrecht für selbst geschaffene immaterielle Anlagegüter
  16. Rezension von "200 Jahre Nationalphilologien. Von der Romantik zur Globalisierung"
  17. Fördert die Ganztagsschule die Entwicklung sozialer und emotionaler Kompetenzen bei Jugendlichen?
  18. Entscheidungen in politischen Prozessen
  19. Critique de la morale sacerdotale et pouvoir pastoral
  20. Zum Einfluß der Größe von Lastkraftwagen auf deren wahrgenommene Lautheit