Robust feedback linearization using an adaptive PD regulator for a sensorless control of a throttle valve

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

With classic gasoline injection systems, engine efficiency and emissions are affected by the control of the throttle plate, in particular its angular position. Depending on the current engine load, the angular position must track a trajectory as determined by the accelerator. This paper considers two problems. The first one is the design of a state observer. A velocity estimator is proposed based on measurements of current. If the effect of the noise is minimized, the angular position can be achieved through a cascade structure between a particular velocity estimator and an inversion of the electrical system. This approach allows us to avoid a more complex structure for the observer, and yields an acceptable performance and the elimination of bulky position sensor systems. The elimination of the position sensor system simplifies the production system of the valve. The second problem, the robustness of the tracking, is addressed using a minimum variance control approach. This paper presents feasible real-time self-tuning of an approximated proportional derivative (PD) regulator, which compensates for the tracking error caused by inexact feedback linearization. It is interesting to note that the structure of the approximated PD regulator is similar to the velocity estimator. Robustness in the proposed loop control is achieved. Measured results on a real experimental setup with hardware-in-the-loop are shown.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftMechatronics
Jahrgang19
Ausgabenummer8
Seiten (von - bis)1334-1345
Anzahl der Seiten12
ISSN0957-4158
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.12.2009
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. From trajectories to transport: network-based approaches for coherent sets and scalar mixing in turbulent flows
  2. Universität Klagenfurt
  3. AI Integration, Professional Development, and Instructional Quality in K-12 Education
  4. Universität von Westaustralien
  5. Universität Karlstad
  6. Karl von Vogelsang Institute (Externe Organisation)
  7. University of Arts and Industrial Design Linz
  8. Forum 14: Datengestützte Schul- und Unterrichtsentwicklung: Wo stehen wir?
  9. Universität Hamburg (Externe Organisation)
  10. German Institute for Global and Area Studies (Externe Organisation)
  11. Precarious employment as boundary violation.
  12. Can holistic landscape restoration drive regenerative social-ecological change?
  13. Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) (Externe Organisation)
  14. German Institute for Global and Area Studies (Externe Organisation)
  15. Forschungszentrum Jülich
  16. Return intentions of Spanish migrant nurses: The impact of individual, social and job factors.
  17. Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
  18. Akademie für Raumforschung und Landesplanung (ARL) (Externe Organisation)
  19. Lachen am Rand der Zeit. Walter Benjamin und der Humor in der Zwischenkriegszeit
  20. Reichsuniversität Groningen
  21. Blinde Flecken der Occupational Health Psychology [The blind spots of occupational health psychology].
  22. 53rd Annual Conference of the German Ecological Society
  23. Akademie für Raumforschung und Landesplanung (ARL) (Externe Organisation)
  24. Volkswagen Group (Germany) (Externe Organisation)
  25. Europarechtsdialog im Auswärtigen Amt – Umgang der EU mit Blockaden im Rat
  26. Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft e.V. (Externe Organisation)
  27. Gangarten des Lesens. Intersektionale Perspektiven auf eine elementare Kulturtechnik
  28. Eine kleine Reise durch die faszinierende Welt der Ameisen
  29. Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft e.V. (Externe Organisation)
  30. Juniorprofessur für Psychologie, insbesondere Transformation der Arbeitswelt (Organisation)
  31. Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft e.V. (Externe Organisation)
  32. Juniorprofessur für Psychologie, insbesondere Transformation der Arbeitswelt (Organisation)
  33. Vertrauen und Interaktion – Ausgewählte Perspektiven für den gemeinsamen Auftakt des Symposiums.
  34. Landschaft im Wandel– Vergangenheit verstehen, Zukunft gestalten
  35. Zeitbedürfnisse und schulische Praxis - ein lösbares Spannungsfeld? Bildungs-Zeiten und Zeit-Pädagogik im Ganztag