Framework for the Parallelized Development of Estimation Tasks for Length, Area, Capacity and Volume in Primary School - A Pilot Study

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The purpose of this study is to present a framework for the development of parallelized estimation tasks for the visible measures length, area, capacity, and volume. To investigate if there are differences between the estimation types of task, a written estimation test for 3rd- and 4th-graders was developed. It includes eight different types of task for each measure. The percentage deviation of the estimated value from the real value (the measured size) of 137 students indicates that there are differences between the four measures as well as within the types of task that affect over- and underestimation and the estimation accuracy. Further research could address relations between the estimation of visible measures and the investigation of more characteristics in an estimation task, using a written estimation test that is based on this valid framework.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Research in Science, Mathematics and Technology Education
Jahrgang2
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)9-28
Anzahl der Seiten20
ISSN2577-6789
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 28.01.2019

Links

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. BMC Medical Education (Zeitschrift)
  2. Centrist Anti-Establishment Parties and their Struggle for Survival
  3. Wissensintegration und Wissenstransfer in der transdisziplinären Nachhaltigkeitsforschung: Das Beispiel Global TraPs
  4. Five reasons why we think Agre’s ‘Surveillance and Capture’ is a classic STS paper
  5. Review of Income and Wealth (Zeitschrift)
  6. Parameter-Korrelation aus den Tagesganglinien einer Kläranlage
  7. Norddeutscher Bankentag - NBT 2019
  8. 11th INTECOL Congress 2013
  9. International Journal of Educational Management (Fachzeitschrift)
  10. Videobasierte Fallarbeit in inklusionsbezogenen Seminaren
  11. Vortrag: Weiter auf der Suche nach der richtigen Methode?: Ergebnisse einer Langzeitstudie über Effekte eines Unterrichts mit "Fara und Fu", "Tobi", "Lesen durch Schreiben" und der "Silbenanalytische Methode"
  12. Advanced Institute of Management Research (AIM) (Externe Organisation)
  13. Lost in Translation 2004
  14. Assessing Writing - An International Journal (Zeitschrift)
  15. Alternative Perspectives On The Social Organization Of Art
  16. Audits, Siegel, Zertifikate - Glaubwürdige Nachhaltigkeit? - 2011
  17. Einsatz rekonfigurierbarer Systeme in der BIONIK-Forschung
  18. Education veering towards sustainability: Co-producing a set of indicators for assessing Education for Sustainable Development in German speaking countries
  19. 10 Punkte für ein gelingendes Mädchen- und Jungenleben auf dem Land
  20. Ringvorlesung "Gender und Diversity" 2009
  21. Offene Beziehungen
  22. Hispanorama - Zeitschrift des Deutschen Spanischlehrerverband (Zeitschrift)
  23. Workshop Innovationsverbund Nachhaltiger Mittelstand - 2011
  24. Pädagogische Erwerbsarbeit im System des lebenslangen Lernens: Berufliche Selbstbeschreibungen und wechselseitige Funktions- und Aufgabenzuschreibungen
  25. Weiterbildung zur Elternkurs-Trainerin „Macht euch stark für starke Kinder“
  26. Aquifer Carbon Dioxide Treatment (ACT) - Results of the 2nd Field Test.
  27. Workshop: Wie adaptiv ist (mein) Unterricht? videobasierte Selbst- und Fremd-reflexion in der Lehrkräftefortbildung
  28. Konstitution transdisziplinärer Forschungsfelder
  29. Researching Historical Exhibitions. The Example of Les Immatériaux