Opening Universities for Lifelong Learning and the Challenge of Diversity Management: Support of Non-traditional Students in Germany, Finland and Denmark

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

This chapter aims to answer the question of whether the recognition of prior learning (RPL) process match the experience of 'older' adult learners, the over-50 returning adult learners (OFRAL). It is presented with an arguments coming from the empirical studies on OFRAL who underwent the recognition of prior learning process at the Universite libre de Bruxelles (Belgium). The chapter reviews the main conclusions of the seminal works of Knowles and Kolb concerning the importance of experience in adult education and learning. It describes the context and the methodology of the studies and discusses the motivations of the OFRAL. The chapter analyses the tools used to 'formalise' the experiences of the adult learners in the RPL process and pinpoint a few preconceptions that undermine their efficiency in the case of this group. And finally it investigates the interaction between the university and the OFRAL, claiming that some of the generally admitted fundamentals of adult learning do not apply to this group
OriginalspracheEnglisch
TitelUniversities and Engagement : international perspectives on higher education and lifelong learning
HerausgeberJohn Field, Bernhard Schmidt-Hertha, Andrea Waxenegger
Anzahl der Seiten12
ErscheinungsortAbingdong (Oxfordshire)
VerlagRoutledge Taylor & Francis Group
Erscheinungsdatum2016
Seiten90-101
ISBN (Print)978-1-138-82444-7, 978-1-138-82443-0
ISBN (elektronisch)9781315740669
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2016

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Efficacy an online Recreation training for employees affected by symptoms of insomnia
  2. Unternehmerische Nachhaltigkeit als Treiber von Unternehmenserfolg und Strukturwandel
  3. Students’ genre expectations and the effects of text cohesion on reading comprehension
  4. Toward a methodical framework for comprehensively assessing forest multifunctionality
  5. Arbeitsraum für Erzieherinnen: Kindergarten, Kindertagesstätte, Kinderkrippe, Kinderladen.
  6. PoNa als inter- und transdisziplinäres Experiment in der Sozial-ökologischen Forschung
  7. Privacy is Dead – Ein Fünf-Jahres-Selbstversuch der bewussten Ortsbestimmung mittels GPS
  8. Ein psychologisches Modell unternehmerischen Erfolgs und einige empirische Ergebnisse
  9. Is peoples’ belief in a just world associated with (dis)honesty in romantic relationships?
  10. (Kooperative) Prüfung der Rechnungslegungspolitik durch Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  11. Tree diversity promotes predator but not omnivore ants in a subtropical Chinese forest
  12. Diversity and specificity of host-natural enemy interactions in an urban-rural interface
  13. George Bell’s relations to the German evangelical church and the problem of information
  14. Synchronized arousal between performers and related spectators in a fire-walking ritual
  15. Arbeitgeberattraktivität aus der Perspektive unterschiedlicher Mitarbeitergenerationen
  16. Musikökonomie und Rechte: Terra incognita oder Potenzialgebiete für die Musikpädagogik?
  17. Reconciling Analytics with Holistic Thinking in Business Sustainability Decision-Making