Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“: Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Standard

Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“: Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten. / Knorr, Dagmar.
Schreibberatung und Schreibförderung: Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis. Hrsg. / Sandra Ballweg. 1. Aufl. Frankfurt/Main u.a.: Peter Lang Verlag, 2016. S. 251–273 (Wissen – Kompetenz – Text; Band 11).

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Harvard

Knorr, D 2016, Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“: Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten. in S Ballweg (Hrsg.), Schreibberatung und Schreibförderung: Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis. 1 Aufl., Wissen – Kompetenz – Text, Bd. 11, Peter Lang Verlag, Frankfurt/Main u.a., S. 251–273. https://doi.org/10.3726/978-3-653-05944-1

APA

Knorr, D. (2016). Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“: Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten. In S. Ballweg (Hrsg.), Schreibberatung und Schreibförderung: Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis (1 Aufl., S. 251–273). (Wissen – Kompetenz – Text; Band 11). Peter Lang Verlag. https://doi.org/10.3726/978-3-653-05944-1

Vancouver

Knorr D. Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“: Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten. in Ballweg S, Hrsg., Schreibberatung und Schreibförderung: Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis. 1 Aufl. Frankfurt/Main u.a.: Peter Lang Verlag. 2016. S. 251–273. (Wissen – Kompetenz – Text). doi: 10.3726/978-3-653-05944-1

Bibtex

@inbook{d64ece597fec427289c2ee293caf8925,
title = "Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“: Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten",
abstract = "The model “phases and actions in academic text production” describes seven phases of academic text production. The idea of composing a text lies at the starting point for the entire process of text production; handing in the text marks the ending of one of the necessary processes involved in producing a text. These phases overlap and are connected by receptive and productive actions, i. e. actions that deal with the texts of others, and actions that deal with the writer's current project. Thus, academic text production turns into a project that enables the inspection of the text at certain points in time and at individual stages of work, as well as a self-reflection of one{\textquoteright}s own writing behavior.",
keywords = "Erziehungswissenschaften, Schreibdidaktik, Sprachwissenschaften, Schreibdidaktik",
author = "Dagmar Knorr",
year = "2016",
doi = "10.3726/978-3-653-05944-1",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-631-66622-7",
series = "Wissen – Kompetenz – Text",
publisher = "Peter Lang Verlag",
pages = "251–273",
editor = "Sandra Ballweg",
booktitle = "Schreibberatung und Schreibf{\"o}rderung",
address = "Deutschland",
edition = "1",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“

T2 - Eine Visualisierung zur Beschreibung von Textproduktionsprojekten

AU - Knorr, Dagmar

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - The model “phases and actions in academic text production” describes seven phases of academic text production. The idea of composing a text lies at the starting point for the entire process of text production; handing in the text marks the ending of one of the necessary processes involved in producing a text. These phases overlap and are connected by receptive and productive actions, i. e. actions that deal with the texts of others, and actions that deal with the writer's current project. Thus, academic text production turns into a project that enables the inspection of the text at certain points in time and at individual stages of work, as well as a self-reflection of one’s own writing behavior.

AB - The model “phases and actions in academic text production” describes seven phases of academic text production. The idea of composing a text lies at the starting point for the entire process of text production; handing in the text marks the ending of one of the necessary processes involved in producing a text. These phases overlap and are connected by receptive and productive actions, i. e. actions that deal with the texts of others, and actions that deal with the writer's current project. Thus, academic text production turns into a project that enables the inspection of the text at certain points in time and at individual stages of work, as well as a self-reflection of one’s own writing behavior.

KW - Erziehungswissenschaften

KW - Schreibdidaktik

KW - Sprachwissenschaften

KW - Schreibdidaktik

UR - http://d-nb.info/1112617213/04

U2 - 10.3726/978-3-653-05944-1

DO - 10.3726/978-3-653-05944-1

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-631-66622-7

T3 - Wissen – Kompetenz – Text

SP - 251

EP - 273

BT - Schreibberatung und Schreibförderung

A2 - Ballweg, Sandra

PB - Peter Lang Verlag

CY - Frankfurt/Main u.a.

ER -

Links

DOI